SVF 2 - Woudenberg 5

3945GH
    COTHEN
    tel. 0343-562300

Het tweede uitduel in competitieverband was op bezoek bij SVF 2. Een aantal jaar geleden stond dit onderlinge affiche op de planning en zegevierde de thuisploeg met 4-1. Wat zouden we voor een tegenstander treffen?

De eerste wedstrijd van SVF 2 tegen Odijk 2 (1-5) ging verloren en was er een week later een puntendeling tegen Valleivogels 5 (2-2). Oorspronkelijk stond de wedstrijd om 12:30 uur op de planning, maar door een verzoek vanuit SVF werd de aftrap om 10:30 uur verricht.

De thuisploeg begon met goede intenties aan deze confrontatie en kwam enkele malen dicht bij het doel van Micha. Gescoord werd er uiteindelijk niet. Dat hield Woudenberg op de been om iets beter in het spel te komen. Jelte zag zijn schot naast het doel gaan. Niet veel later een goed genomen vrije trap van Kevin, welke Jelte kon raken om in de verre hoek voor de 0-1 openingstreffer te zorgen. Meerdere mogelijkheden voor de Woudenbergers resulteerde niet tot een doelpunt.

Na een half uur te spelen liep het aan Woudenbergse zijde minder en kwam de 1-1 gelijkmaker tot stand. Een schot in de rechterhoek. Drie minuten later een aanval aan de rechterzijde. De bal kon niet worden onderschept en kon SVF 2 een voorzet geven, waarbij op de doellijn de 2-1 binnen geprikt kon worden. In de slotfase van de eerste helft moest Micha gestrekt op een uithaal van buiten de zestien. Uit de hoekschop kwam geen gevaar en gingen beide ploegen de rust in met een 2-1 tussenstand.

Direct na de aftrap herpakte Woudenberg 5 zich en was het meer in de aanval. Allereerst schoot Jelte het lederen projectiel prima in, maar raakte de paal. Ook enkele uitbraken aan de linker- en rechterzijde zorgden niet voor een gelijkmaker. De thuisspelende ploeg kwam minder aan aanvallen toe. Eigenlijk één schot van afstand welke door Micha uit de lucht werd geplukt.

Het Woudenbergs kwartiertje werd, evenals in het bekerduel tegen KVVA 3 (2-3 winst), ingezet. Uit een hoekschop van Kevin kon Joris de bal bij de tweede paal terug koppen richting de eerste paal. Daar stond William vrij om de 2-2 gelijkmaker binnen te koppen.

Een goede bal vanuit het middenveld van Thijs stelde Jelte in staat om aan de rechterkant voor te geven. Zijn voorzet werd door William tegen de touwen geschoten, 2-3. De geel-zwarte formatie wist de rust te behouden en met elkaar werd er gestreden om de overwinning over de streep te trekken.

Dat was gelukt en kon het (Oktober)feest van start gaan om deze drie punten te vieren. Woudenberg 5 blijft in de top meedoen en kent twee punten achterstand op koploper Odijk 2. Zaterdag 15 oktober begint om 13:00 uur het thuisduel tegen Vriendenschaar 4.