Woudenberg 5 boekt 1-2 zege tegen Veenendaal 4 en gaat aan kop

3902HA
    VEENENDAAL
    tel. 0318-510985

Veenendaal 4 zag het duel met Woudenberg 5 vermoedelijk als een wedstrijd van het jaar. Met maar liefst 18 man was het team paraat om tegen de geel-zwarte formatie een goed resultaat neer te zetten. Onlangs kwam koploper Odijk 2 bij Veenendaal 4 op bezoek. In de slotminuten gaf de thuisploeg een 3-2 voorsprong uit handen naar een 3-4 nederlaag.

Dat was tevens de eerste nederlaag voor de Veenendalers. Met zeven punten was de achterstand op de Woudenbergers drie punten. Voorafgaand aan deze speelronde stond Woudenberg 5 op de tweede plaats, maar vernam de ploeg dat CDW 5 zich in de top drie had gevestigd door lijstaanvoerder Odijk 2 met 4-2 te verslaan. Maakt Woudenberg 5 in Veenendaal geen fout en dan na vijf speelrondes aan kop te gaan?

In het eerste bedrijf was Woudenberg de bovenliggende partij. De eerste mogelijkheid van afstand kwam van Lars, maar zijn schot ging over. Een sterkspelende Collin kreeg als rechtsback veel ruimte om zelfs mee op te komen richting het vijandelijke doel. Zijn eerste poging ging naast en daarna een schot welke gepakt kon worden door de doelman.

Na een half uur spelen kwam de thuisploeg voor het doel van Micha. Een schot werd door de goalie over het doel getikt. Aan de andere kant zag Kevin de keeper ver voor zijn doel staan. Zijn schot van afstand ging net naast de paal.

Dan was het in de tweede helft afwachten met welk team Veenendaal 4 het vervolg zou spelen. De zeven wissels werden toegepast, maar dat weerhield Woudenberg er niet van om tot aanvallende intenties te komen.

De openingstreffer volgde nadat Lars de bal kon afgeven op Kevin. Zijn eerste inzet ging op de paal, maar liep de aanvaller door om de rebound tegen de touwen te werken, 0-1. De hardwerkende Kevin liet zich gelden, door daarna vanaf de linkerkant van het veld een panklare voorzet af te leveren op Lars. Met een uiterste inspanning kon Lars het lederen projectiel buitenkant voet langs de doelman werken, 0-2.

Vervolgens kantelde de wedstrijd, waarbij Veenendaal 4 het er niet bij liet zitten. De scheidsrechter zag een overtreding van Dennis in het zestienmetergebied. De toegekende strafschop werd in de linkerhoek raak geschoten, 1-2.

In het restant van het duel ging de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. Verschillende momenten was Veenendaal 4 voor het doel van Woudenberg te vinden. Allereerst wist Mike op de doellijn Micha te assisteren om de bal weg te glijden. Niet veel later een kans van dichtbij, waarbij Micha handelend het schot uit het doel kon houden. Een derde grote mogelijkheid werd over geschoten.

Woudenberg 5 kwam zelf niet meer aan aanvallen toe en deed, net als tegen SVF 2 (2-3 winst), weer voor elkaar strijden om de drie punten over de streep te trekken. Dat was gelukt en gaat Woudenberg 5 na deze 1-2 overwinning als koploper speelronde 6 in. Zaterdag 5 november volgt om 13:00 uur het thuisduel tegen de nummer vijf DOVO 5.