Vriendenschaar 4 - Woudenberg 5

4102KD
    CULEMBORG
    tel. 0345-515803

Na de 0-1 nederlaag vorige week tegen SVF 2 ging Woudenberg 5 naar Vriendenschaar 4 toe. Wederom een ploeg dat onder het vijfde staat op de ranglijst. Net als vorige week werden er weer kansen gecreëerd door de Woudenbergse formatie. Allereerst een schotkans van Angelo welke weer los gelaten werd door de doelman, maar niet voor een rebound kon zorgen.

Een voorzet van Frank kwam bij de tweede paal terecht, maar kon net niet gekopt worden door William om voor de openingstreffer te zorgen. Een vrije trap van Angelo leek richting de kruising te vliegen, maar met een knappe redding hield de doelman deze poging tegen. Het enige gevaar van de thuisploeg was richting de eindfase van de eerste helft. Een kopbal ging over het doel.

In de tweede helft begon Vriendenschaar 4 met aanvallende intenties. Het was nu vaker op de helft van Woudenberg te vinden. Een ongelukkige situatie leverde een 1-0 tussenstand op. Een voorzet werd via Joris geraakt en ging in eigen doel. Woudenberg 5 probeerde het vervolgens te herstellen. Kevin kreeg een kans op de gelijkmaker, maar stond de goalie in de weg.

Toch kwam die 1-1 via Kevin. Een voorzet van Jeroen werd door de keeper met één vuist weggeslagen voor de voeten van Kevin. Met een uithaal schoot de aanvaller de bal tegen de touwen. Het bracht de geel-zwarten weer terug in de wedstrijd en leek de wedstrijd te doen kantelen. Kevin en Jeroen schoten naast het doel. En in het strafschopgebied werd Angelo naar de grond getrokken, maar zag de scheidsrechter daar geen overtreding in om een penalty toe te kennen.

Met een counter bracht de thuisploeg de stand weer in een voordeel, 2-1. Micha probeerde aan de zijkant van het strafschopgebied de speler te stoppen, maar de tegenstander kon er langs en gaf voor. Vriendenschaar 4 kon daarna eenvoudig binnen schieten.

De volgende tegenvaller in een wedstrijd waarin er toch een resultaat geboekt had moeten worden. De 2-2 was in de maak, daar Kevin de bal over de doelman heen schoot, maar afgevlagd werd wegens buitenspel. Vanwege de late aanvangstijdstip van 16:45 uur konden de lichten van het hoofdveld aangezet worden.

Het zorgde niet meer voor een puntendeling en kon het lentefeest in de kantine van Vriendenschaar gevierd gaan worden met drie aanwezige Woudenbergers: Joris, Kevin en Thijs waren daar van de partij.