Woudenberg 5 - DOVO 5

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

In de maand november weet de huidige lijstaanvoerder Woudenberg 5 tegenstanders van formaat tegen te komen. En komt men ploegen tegen uit de top 5: DOVO 5, CDW 5 en Odijk 2. Allereerst dus de ontmoeting met DOVO 5. Deze Veenendaalse ploeg was vorig voetbaljaargang ook één van de opponenten.

De uitontmoeting destijds ging met 9-1 verloren, maar herstelde Woudenberg 5 op het hoofdveld de return met een 3-1 overwinning. Het eerste affiche van dit seizoen met deze tegenpartij was in Woudenberg. Na een kwartier speeltijd kwamen de Veenendalers op een 0-1 voorsprong. Een vrije trap werd eerst nog door Micha gekeerd, maar de rebound ging alsnog binnen.

Aan de andere kant had Eddy nog een goed afstandsschot, maar stond de doelman een doelpunt in de weg. Daarna leek Kevin op weg naar de gelijkmaker en ging in de korte hoek voor eigen succes, waarbij wellicht een vrijstaande Eddy een betere doelpoging kon wagen.

DOVO 5 bleek een betere partij en dat was ook in de tweede helft zichtbaar. Halverwege werd uit een hoekschop de 0-2 bij de tweede paal binnen gekopt. Dit bleek overigens het enige wapenfeit te zijn. In de slotfase nam Woudenberg 5 meer het initiatief, maar kwam het niet tot grote kansen. Joris zag zijn inzet over gaan.

Het vijfde is door deze nederlaag koploper af en treft het volgende week weer een pittige tegenstander. Dan gaan de Woudenbergers op bezoek bij CDW 5. Vorig seizoen werd daar tegen het derde elftal een 5-3 nederlaag geleden.