IJsselmeervogels 35+1 - Woudenberg 35+1

3752AE
    BUNSCHOTEN-SPAKENBURG
    tel. 033-2992200

Het duel met IJsselmeervogels werd enkele keren verplaatst, maar zaterdag 22 oktober was het dan zo ver. Met veertien man ging Woudenberg de strijd aan op Sportpark De Westmaat. De thuisploeg nam het balbezit, maar Woudenberg kwam ook in de aanval terecht. Waar IJsselmeervogels met enkele schoten wat gevaar probeerde te stichten om doelman Michiel in actie te laten komen.

Een goede aanval waarbij Willem Bram in staat stelde om richting de doelman te lopen. Zijn schot werd gekeerd en voor de doellijn door een verdediger weggewerkt. Willem probeerde het van afstand, maar werd uiteindelijk makkelijk gepakt door de doelman. Voor IJsselmeervogels, die elkaar beter konden inspelen daar er een speler vrij kwam, deed een nieuwe poging. In de korte hoek was het wel raak en werd de stand geopend, 1-0.

Al vlot viel daarna de 2-0 en kon de tegenstander van de rechterkant binnen schieten. Toch deed de geel-zwarte formatie vlak voor rust wat terug, en hoe! Een voorzet van Rasjid werd op de achterlijn door Willem binnen gehouden, een lobje over zijn tegenstander om vervolgens over de grond het lederen projectiel tegen de touwen te werken, 2-1.

Na deze fraaie treffer gingen beide ploegen de rust in. Maar in de tweede helft werd de voorsprong van IJsselmeervogels weer naar een marge van twee doelpunten gebracht. Een voorzet werd bij de tweede paal binnen gekopt, 3-1. Dit weerhield Woudenberg er niet van om het voor de thuisspelende team een makkelijke middag te maken. Alleen aanvallend werd het eindstation net niet goed bereikt om tot nieuwe doelpogingen te komen.

Vanuit de verdediging werd een nieuwe aanval ingezet. Paul speelt de bal in naar Jeroen, die de bal weet binnen te houden en Rasjid diep te sturen aan de linkerkant. Na een goede actie van Rasjid werd de bal terug gelegd op de doorgelopen Jeroen, die voor de doelman kwam te staan en in de linkerhoek raak schoot, 3-2.

IJsselmeervogels deed vervolgens weer wat terug, waarbij de scheidsrechter het vlagsignaal van Max voor buitenspel negeerde en zo de 4-2 tot stand kwam. Maar niet veel later deed aan de andere kant de assistent-scheidsrechter de vlag in de lucht steken. Ook dit liet de scheidsrechter gaan en kon Willem van deze situatie profiteren door alleen op de doelman af te lopen en de nieuwe aansluitingstreffer binnen te prikken, 4-3.

Woudenberg probeerde aan te dringen op een gelijkmaker. Echter viel in de slotfase de definitieve beslissing en schoot IJsselmeervogels de toegekende strafschop achter Michiel, die overigens wel in de goede hoek zat. Woudenberg is nog op zoek naar de eerste competitiezege. Volgende week zaterdag 29 oktober om 14:30 uur een nieuwe poging op bezoek bij AH ’78.