DOVO 5 - Woudenberg 5

3905AE
    VEENENDAAL
    tel. 0318-512060

Woudenberg 5 ging zaterdag 6 mei op bezoek bij de nummer twee DOVO 5. Voorafgaand aan de wedstrijd was er één minuut stilte na het overlijden van clubman Rob Gijsbertsen. Beide ploegen speelden met rouwbanden. De trainer van DOVO 5 wist voor dit duel persoonlijk de Woudenbergse spelers te condoleren.

De thuisploeg nam het initiatief en was op de helft van de tegenstander te vinden. De eerste echte kans was een schot van dichtbij waar doelman Micha van der Mijl redding bracht. Er waren kleine aanvallende intenties van Woudenerg. Jelte Los schoot met links de bal over.

In het tweede gedeelte van de eerste helft nam DOVO 5 twee corners achter elkaar en waren er enkele schoten van afstand. Een speler DOVO 5 raakte Frank Ariëns op de enkels en mocht met een gele kaart tien minuten naast het veld staan. Met een 0-0 stand werd de rust ingegaan.

De intentie was om de gelijke stand te behouden en dan via een aanval tot een doelpunt te komen. Maar al snel in de tweede helft werd een schot door Micha gekeerd, maar ging de rebound er alsnog in, 1-0. Via de rechterkant gaf Mike Toller een pass richting Frank, die een voorzet kon geven, maar uitverdedigd kon worden door de rood-witten.

Een vrije trap van Jelte Los ging over. De ploeg ging op zoek naar de gelijkmaker. Een schot van Jelte werd geblokt en was het daarna Mattieu die over schoot. Na een hoekschop van DOVO 5 verdubbelde de thuisclub de stand naar 2-0. Vijf minuten later een schot wat de 3-0 betekende.

Op mooie wijze kon Ruben Stavenga de bal voor de eigen doellijn over werken tot hoekschop. Het laatste schot van de wedstrijd was voor William van den Berg, welke naast ging. DOVO 5 weet zich steviger op plaats twee te zetten. Dit seizoen werd Roda ’46 2 kampioen en kent, met nog twee wedstrijden te gaan, een voorsprong van zeven punten.