Woudenberg JO11-1 - Valleivogels E1

Woudenberg E1 (voorjaar), 1e klasse 30

2 april 2011 10:00

Lex Kranendonk

Vandaag alweer de 7e wedstrijd in de voorjaarscompetitie.

We staan op een goede tweede plaats en de jongens hebben er veel vertrouwen in vandaag.

Werk aan de winkel dus voor de coaches, want onderschatting van de tegenstander ligt op de loer.

Toch begint Woudenberg uitstekend aan de wedstrijd en zet Valleivogels onder grote druk.

Valleivogels verdedigt met man en macht en de bal valt steeds net niet goed om af te ronden.

Na een minuut of tien komt Valleivogels beter in de wedstrijd en is ook het gevaarlijkst voor de goal.

Met het nodige geluk blijft Woudenberg zonder tegendoelpunt, omdat nu Valleivogels pech heeft in de afronding. Ze raken in korte tijd drie keer de paal.

Er ligt nu wat meer ruimte in de aanval en Joost profiteert als eerste door eerst de keeper te passeren en goed in te schieten 1-0.

Een aantal minuten later wil Coen een aanval met links afronden, maar de keeper krijgt zijn hand er nog half achter, waarna Jesse het laatste tikje kan geven 2-0.

In de rust realiseren we ons dat het nog niet fantastisch gaat en dat er nog een schepje bovenop moet.

De tweede helft van Woudenberg E1 is een stuk beter dan de eerste en Woudenberg laat zien dat het ook voor de derde keer dit seizoen beter is dan Valleivogels.

Via een streep in de lange hoek maakt Coen er 3--0 van en kort daarna rondt Nick een solo ook fraai af 4-0.

Een harde punter van Jesse glipt door de handen van de keeper 5-0.

Een slordigheidje achterin leidt tot de eretreffer voor Valleivogels 5-1.

De 6-1 is weer een mooie combinatie die uiteindelijk wordt afgerond door de al een aantal malen goed mee opgekomen Tom.

Als we in het vervolg van de wedstrijd steeds de vrije hadden blijven zoeken had de uitslag nog veel hoger kunnen uitvallen.

Jongens een prima overwinning, laten we lekker zo doorgaan de komende weken.