Woudenberg 1 - Magreb '90 1 (zon)

Woudenberg 1

Magreb '90 1 (zon)

Woudenberg 1, Groep 1 104

20 augustus 2011 17:00

Jensch, J.C.

Magreb  ’90 werkt niet mee aan feestweek VVW

Op deze feestelijke zonnige zaterdagmiddag staat de eerste bekerwedstrijd van Woudenberg 1 op het programma. Tegenstander is het uit Utrecht afkomstige Magreb ’90. Op voorhand is er weinig van deze tegenstander bekend, maar er mag op een goed resultaat gehoopt worden aangezien er het afgelopen jaar  in zowel de oefencampagne als de bekerwedstrijden gerenommeerde 2eklassers zijn verslagen.

Deze week vieren wij het 50-jarige bestaan van de gelen broeken en de zwarte shirts. Een mooie toevoeging op dit heugelijke feit was de presentatie van de spelers en staf van ons 1e elftal. Spelers gekleed in een presentatiepak die hoofdklasse waardig is. De trainers gehuld in dezelfde v-hals, colbert, schoenen en bril. Vooral de bril  één beide hoofdtrainers was hip hoor. Dit alles moet een voorbode zijn voor een gelijkwaardige wedstrijd.

Woudenberg start met nagenoeg dezelfde elf als in de laatste oefenwedstrijd tegen LRC Leerdam, twee wijzigingen daargelaten. De van zijn korte vakantie  teruggekeerde Tom de Greef krijgt vandaag de voorkeur op de numero 10 positie ten koste van Joey Hendriks en Daan Schennink mag zich bewijzen ten faveure van goalie Sjoerd Versteeg.

In de eerste 5 minuten start Woudenberg met redelijke druk naar voren en zet het Magreb ’90 goed vast.  Met een veel naar voren geschoven centrale verdediger voetbalt de tegenstander zich goed onder de druk vandaan, wat resulteert in een goede aanval over onze rechterkant, de bal belandt via Daan op de paal. Niet veel later speelt Valentijn Rijnbeek de bal te kort op Justus van Gent die de bal niet goed verwerkt. Daar weet de uitstekende centrumspits van Magreb wel raad mee en hij rond koelbloedig af, 0-1. Magreb blijft halverwege de eerste helft de betere ploeg met veel bewegende middenvelders, waardoor Woudenberg veel moeite heeft van de goal af te spelen. Dit resulteert niet meteen in grote kansen voor de opponent uit Utrecht, maar in de 22e minuut krijgt de linksbuiten van Magreb de bal wel erg gelukkig mee uit de kluts Hij zet daarna uitstekend voor, waar wederom de numero 9 er als de kippen bij is om de bal van dichtbij binnen te tikken. In het laatste kwartier van de eerste helft herpakt Woudenberg zich en probeert het zich via goed positiespel naar het goal van de tegenstander te bewegen.  Dit eerste keer dat dit goed lukt, is het meteen raak. Tom de Greef ontvangt de bal op het middenveld , die diepgaande Roy groot wegstuurt. Hij zet laag voor op de vrijstaande Kevin Bakker op de zestien meterlijn. Met een sierlijke schijnbeweging zet hij twee tegenstanders te kijk en heeft hij een vrije doortocht naar de keeper en rond beheerst af. Nog geen minuut later ligt de bal al weer aan de andere kant in het mandje na slap verdedigen en ook de goalie gaat hier niet geheel vrijuit. Zonder echte uitgespeelde aanvallen gaat Magreb ’90 op haar gemak een bakkie thee drinken met de comfortabele ruststand van 1-3.

Na rust twee wijzigingen binnen de geel-zwarte combinatie. Naar de kant gehaald de twee moegestreden veteranen Roy Groot en Jonathan Riezebosch, daarvoor in de plaats Bjorn ter Maten en Joey Hendriks, die zich mag laten zien op de linksbuiten positie. Na de rust verandert er weinig aan het spelbeeld. Magreb ’90 laat de bal zeer makkelijk lopen en vindt via goed combinatie spel de vrije man. De opponent lijkt weinig last te hebben van de ramadan en het klasse verschil wordt na de pauze alleen maar groter. Het continu achter de bal en feiten aan lopen in de 2e helft breekt onze jongen snel op. Een kwartier na rust weet Magreb via een razendsnelle omschakeling en een mooi haksist te scoren. Niet veel later krijgt Woudenberg de mooiste van de middag achter zijn kiezen. Een aanval dwars door het hart van de defensie, 1x raken, een echte zaalvoetbal goal. Het slotakkoord valt uiteindelijk in de 81e minuut. De wederom opkomende numero 4 van Magreb geeft een goede steekbal  waarna het simpel afronden is: 1-6. In de laatste minuut nog een kans voor Kevin Bakker en een kans voor Tom de Greef om de score iets dragelijker te maken, maar zij falen jammerlijk. Dit resulteert dus in een 1-6 eindstand.

Hierdoor lijken de kansen om het net zo goed te doen als vorig jaar verkeken, aangezien alleen de nummer 1 van de poule zich plaats voor de volgende ronde.  De volgende bekerwedstrijd is thuis tegen Odysseus'91 1. Een mooie gelegenheid om te laten zien dat we weldegelijk thuis horen in de 2e klasse en de vieze nasmaak van vandaag en vorig seizoen weg te spoelen.

Krombeens Report