VVA 71 D1 - Woudenberg JO12-1

VVA

Jesse Cozijnsen - 4x trefzeker

Woudenberg D2 omzeilt lastige klip

Tussen de weilanden vanhet pitoreske Achterberg liggen de twee velden van zaterdag eersteklasser VVA. Op het hoofdveld neemt de plaatselijke D1 het vandaag op tegen Woudenberg D2. Woudenberg heeft een goede voorbereiding achter de rug. In een redelijk gelijkopgaande wedstrijd laat Woudenberg zien dat het de langste adem heeft. Het wordt 3-5.

In het begin is het wat aftasten. Over en weer ontstaan er wat kleine kansen, maar de spitsen hebben het vizier nog niet op scherp. Ook de scheidsrechter moet nog warmdraaien. Na een minuut of tien is het Woudenberg dat uit een snelle aanval over rechts de score opent. Tot de rust houden de ploegen elkaar verder aardig in evenwicht. Het is VVA dat na de pauze duidelijk scherper uit de startblokken schiet. Binnen enkele minuten buigt het de achterstand om in een 2-1 voorsprong. Nu komt het aan op mentale weerbaarheid. De geel-zwarten buigen, maar ze barsten niet. Op het juiste moment worden de duels weer gewonnen. Is de scherpte terug. En staat Jesse op de goede plek. Met twee treffers brengt hij Woudenberg weer op voorsprong. Jordy van Asselt en opnieuw Jesse brengen de marge op een veilige 3 doelpunten. Het slotakkoord is voor VVA, dat tot de laatste minuut dapper weerstand biedt. Maar de punten gaan mee naar Woudenberg. En dat is over de hele wedstrijd gezien dik verdiend.

alle uitslagen:

DOVO D3 - Roda D3 3-4