Maarssen MC1 - Woudenberg MO15-1

Nicole Legemaat                 3 x

Emily van de Ende             1x

Prima wedstrijd en overwinning MC1

De 1e  wedstrijd voor de MC1 in de 1e klasse, we wisten niet hoe sterk onze tegenstander  van vandaag zou zijn. In de afgelopen competitie hadden we tegen Maarssen MC3 gespeeld en in een onplezierige wedstrijd met 13 – 2 gewonnen. In het team van Maarssen MC1 zaten geen speelsters die we kenden. De scheidsrechter gaf voor de wedstrijd al duidelijk aan wat hij van de speelsters verlangde, geen overtredingen van achter want dat zou meteen betekenen 5 minuten naar de kant.
    Ook lette hij op hoeveel dispensatie speelsters Woudenberg in het team had.

Dus een fanatiek baasje, maar in de wedstrijd bleek hij een uitstekende scheidsrechter. De Woudenbergse meiden speelde een
    van haar beste wedstrijden er werd heel goed gecombineerd en de inzet was ook uitstekend. Kansen kreeg Woudenberg legio en Kim Donkersloot kreeg maar heel af en toe een bal op haar doel. Via Emily, Ramona 2x en Nicole
    stond het in de rust 0-4 en er was sprake van weinig tegenstand van Maarssen.
    Het leek wel of ze onder de indruk waren van het goede spel van Woudenberg.

Alle linies van Woudenberg deden het goed, geen enkele speelsters speelde onder de maat. Het middenveld met Laura, Maartje en Anne speelde goed tussen de achterste en voorste linie, de bal werd prima rondgespeeld en bij balverlies werd er meteen druk gezet. In de tweede helft wist Maarssen
    de eer te redden en scoorde tegen. Nicole wist met nog 2 mooie doelpunten het
    krachtsverschil nog eens te benadrukken. Een prima wedstrijd met een
    compliment van de scheidsrechter voor het sportieve spel van de teams. Enigste minpuntje was, eigenlijk zou ik het na zo ’n uitstekende wedstrijd niet moeten noemen, is dat er wel veel kansen werden gemist dat moet tegen betere tegenstanders wel de aandacht hebben.

Verslag: Gerard van Hal