Woudenberg JO12-1 - Merino's De D1

Jordy van Asselt:
    fraaie winnende treffer

Woudenberg D2 blijft ook tweede wedstrijd schadevrij

Na de zwaarbevochten uitoverwinning in Achterberg vandaag opnieuw een tegenstander van formaat. Het Veenendaalse Merino's komt op bezoek op Sportpark de Grift. Grote knapen. Een zware dobber. Het wordt een spannende wedstrijd. En opnieuw zijn het de geel-zwarten die na een uur voetballen de wedstrijd binnen weten te slepen.

Voetballend is Woudenberg de Merino's duidelijk de baas. Het heeft veel meer balbezit en laat de bal goed rondgaan. Het gevaar schuilt 'm in de fysieke kracht van de tegenstander. Dit blijkt bij de eerste de beste corner van de Merino's. Woudenberg staat niet goed opgesteld en grijpt niet resuluut in. En dan staat het zomaar 0-1. De D2 laat zich hierdoor niet uit het veld slaan en zoekt gelijk de aanval weer op. Binnen tien minuten wordt de achterstand weggewerkt en omgezet in een 2-1 voorsprong. Eerst is het Jesse die attent is, even later kopt Rick fraai binnen. De Merino's knokt zich terug. Is sterker in de duels. En op het moment dat Woudenberg de bal kwijtraakt zijn sommige jongens niet goed genoeg bij de les. Vlak voor rust schieten de Veenendalers de 2-2 binnen. Na rust hetzelfde spelbeeld. Woudenberg domineert. Het wachten is op een doelpunt voor de thuisploeg. En de komt er. Schaduwspits Jordy van Asselt krijgt de bal op de rand van het strafschopgebied en krult 'm fraai binnen. Daarna volgen nog enkele grote kansen voor Woudenberg. Maar het vizier staat niet op scherp. Aan de andere kant blijft het gevaarlijk. Met name bij hoekschoppen. Maar Jordy Kok houdt zijn hok schoon. En zo blijven de punten in Woudenberg en is de D2 na twee wedstrijden nog zonder puntverlies.

Alle uitslagen

Renswoude D1 - DOVO D3           : 0-3