VRC D1 - Woudenberg JO13-1

VRC D1

Anoniem (solo)
    Anoniem (schot)
    Marcel de Groot (intikker)
    Anoniem (intikker)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (schot)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

17 september 2011 11:00

Klinkende overwinning D1

Na de sensationele wedstrijd van vorige week (7-7 tegen G.V.V.V.) moest Woudenberg het vandaag wederom opnemen tegen een ploeg uit Veenendaal, V.R.C. D1. Volgens toeschouwers langs de lijn hebben ze vorige week geflatteerd met 2-1 verloren van C.J.V.V. D1, zodat het vandaag een zware wedstrijd beloofd te worden. Ook deze wedstrijd stond weer gepland op het kunstgras hoofdveld van V.R.C. Woudenberg begint de wedstrijd goed want in de tweede minuut ligt de bal al in het net van V.R.C. als Nick zichzelf lanceert over de rechterkant 0-1.  Dat belooft wat voor de verdere wedstrijd, maar het spel wil in de eerste helft niet goed loskomen. Woudenberg verliest teveel duels en de bal blijft vaak hangen op het middenveld en achterin. Ook V.R.C. speelt niet geweldig, maar is toch de ploeg die twee keer dicht bij een doelpunt is. In de 23e minuut wordt de spits van V.R.C. door het midden gelanceerd en gaat alleen op Bas af. Bas maakt zijn doel goed klein en via zijn been belandt de bal naast het doel. Woudenberg is nog één keer gevaarlijk in de eerste helft als er een scrimmage volgt wanneer V.R.C. de bal niet weg krijgt. V.R.C. blokt een aantal schoten van Woudenberg totdat Bart de bal vrij krijgt om uit te halen, maar uiteindelijk op de keeper stuit. De tweede helft speelt zich een compleet andere wedstrijd af, waarin Woudenberg duidelijk de betere ploeg is. Na enkele goede aanvallen komt de bal op links bij Niels die goed doorzet in het strafschopgebied. De overmacht aan tegenstanders is hem uiteindelijk teveel, maar daardoor komt de bal in de zestien bij Nick, die er wel raad mee weet, er volgt een harde knal 0-2. De ruimtes op het veld worden wat groter, dus komt er ook meer ruimte voor de aanvallers en doorkomende middenvelders. Met twee aanvallen uit het boekje neemt Woudenberg vervolgens afstand van V.R.C. D1. De 0-3 komt van de voet van Marcel die een goede actie over rechts van Pepijn alleen nog maar het doel in hoeft te lopen. Ook bij de 0-4 benut Woudenberg de ruimte weer uitstekend als ditmaal Coen over rechts diep wordt gestuurd. Wederom is het Nick die aan het eind van deze aanval staat. Zeer positief is ook dat er achterin nauwelijks kansen worden weggegeven door zeer kort op de man te verdedigen, waardoor Bas vandaag de nul kan houden. Het slotakkoord is voor Nick die van 35 meter de keeper verschalkt met een lob. Een prima overwinning van de boys met in de tweede helft bij vlagen uitstekend spel.