Woudenberg MO15-1 - Desto MC1

Alyssa 1 x

Woudenberg
    MC 1 besluit de najaarscompetitie met grote overwinning

Na de teleurstelling van vorige week tegen Delta Sports moest er vandaag weer worden gepresteerd  tegen het onderaan staande Desto.

De opdracht was met verzorgt voetbal tot een mooie uitslag te komen.

Na 7 minuten lagen er al 3 ballen achter de doelvrouw van Desto. Daarna zakte het spel van de Woudenbergse MC1 ver terug, er werd te solistisch gespeeld en van goede combinaties was nauwelijks meer sprake. Halverwege de 1e helft
    werden er 3 speelsters gewisseld maar daardoor werd het spel niet echt beter.
    De keepster van Desto verdiende een compliment want die stond een goede partij te keepen. Na een doelpunt van Emily die na een aantal gemiste kansen voor 4 – 0 zorgde  werd de pauze ingelast. Er dreven donkere wolken boven het veld maar na de rust met weer een paar wissels ging het bij Woudenberg beter lopen. Na een paar mooie treffers van Nicole en Anne werd de score pgevoerd. Ondanks een aantal verschuivingen in de vaste opstelling wist Woudenberg tot een grote uitslag te komen. In de laatste minuten wist Desto in een van de spaarzame aanvallen een tegen doelpunt te scoren. Dit doelpunt de 2e in de competitie van Desto werd onder groot applaus van de aanwezigen gevierd.

Als we de competitie moeten samenvatten kunnen we spreken van een uitstekende prestatie van de MC1, van de 10 wedstrijden werden er 8 gewonnen en een wedstrijd onnodig tegen VVIJ gelijk gespeeld. Over de wedstrijd tegen Delta Sports zullen we het maar niet meer hebben. In de wedstrijd tegen VVIJ hebben we eigenlijk het kampioenschap laten liggen. Met 66 doelpunten voor en 13 tegen en 25 punten een prima prestatie voor de MC1 en een uitstekende opkomst bij de trainingen, dat geeft vertrouwen voor de toekomst.

Verslag: Gerard van Hal