Quick 1890 AFC D1 - Woudenberg JO13-1

Quick 1890 AFC D1

Anoniem (solo)
    Anoniem (solo)
    Marcel de Groot (intikker)
    Assist: Nick Venema
    Coen Veenendaal (intikker)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

1 oktober 2011 11:15

Knappe uitoverwinning D1

Na twee wedstrijden staat Woudenberg D1 keurig op de 4e plaats. Of het team boven haar stand leeft zal vandaag duidelijk worden tegen een voetballend sterke tegenstander. In de broeierige hitte is het Woudenberg dat op het warme kunstgrasveld het sterkst aan de wedstrijd begint. Tot twee keer toe weet Woudenberg linkerspits Nick Venema in kansrijke positie te brengen, maar  Nick heeft vooralsnog het vizier niet op scherp staan. In de 7e minuut begint Nick echter aan zijn handelsmerk, de lange solo vanaf links. Eenmaal op stoom is hij niet meer af te stoppen en ook de afronding is ditmaal in orde 0-1. Tegen het einde van de eerste helft laat Quick zien dat het over vaardige voetballers beschikt en het komt een aantal keer in de buurt van keeper Bas. Maar met name Daniël heeft er vandaag goed het oog in en weet met zijn snelheid de gaten die er zo nu en dan vallen te dichten. Op het moment dat Quick het initiatief van Woudenberg dreigt over te nemen gaan er twee verdedigers van de Amersfoorters tegelijk opzichtig onder de bal door, zodat Nick vrije doortocht krijgt naar het doel 0-2. Het humeur bij de tegenstander wordt er bij een 0-2 ruststand niet beter op wat tot uiting komt in wat harder en gemener spel. Toch volgt er nog een sterke periode van de thuisploeg, maar scherp verdedigen, goed keeperswerk en de lat zorgen er voor dat Woudenberg nog steeds comfortabel leidt. In het laatste kwartier weet Woudenberg weer wat makkelijker te voetballen en dat laat de ploeg ook zien dat het naast hard werken ook goed kan voetballen. Als Nick tien minuten voor tijd weer alleen op de keeper afgaat en goed het overzicht behoudt kan Marcel de wedstrijd definitief beslissen 0-3. Een misverstandje achterin lijkt Quick de eretreffer op te leveren, maar voor een leeg doel wordt ditmaal de paal geraakt. Het slotakkoord is weer voor de geel-zwarten als Pepijn techniek en overzicht goed combineert en na zijn actie Coen de wedstrijd laat bekronen met de 0-4! Zo zien de trainers en supporters het graag, spelers die elkaar het beste gunnen. Woudenberg lijkt dit jaar hoge ogen te kunnen gooien in deze zeer sterke klasse, maar elke wedstrijd begint weer op 0-0 en er moet eerst flink strijd geleverd worden. Volgende week thuis tegen koploper V.V.Z.A. D1.