Woudenberg JO13-1 - VVZA D1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

8 oktober 2011 10:00

Cor Schreuder

Woudenberg gedeeld koploper na topprestatie

Op deze in het begin nog prachtige zonnige zaterdagmorgen maken de jongens van VVZA de gang naar sportpark De Grift. Met 3 overwinningen op zak zijn zij de trotse medekoploper in de 1e klasse. Ze zien het na de warming-up helemaal zitten, want de spelers van Woudenberg zijn allemaal “kleintjes’’. Ik denk dat ze daar nu wel anders over denken want Woudenberg D1 start zeer scherp in deze wedstrijd en speelt de beste eerste helft in het nog jonge seizoen. De duels worden veelal gewonnen, de vrije man wordt vaak gevonden en de diepe ballen zijn zuiver en leveren veel gevaar op. Na diverse doelpogingen waarin Woudenberg vooralsnog stuit op de goede doelman van VVZA, is het juist deze doelman die zich verslikt in de natte bal, als hij een houdbaar schot van Nick door zijn handen laat glippen 1-0. Van de schrik bekomen begint VVZA wat beter mee te voetballen en uit een corner maken ze een mooie kopgoal 1-1. Woudenberg is echter niet onder de indruk en combineert er lustig op los. Uit een prachtige combinatie waarbij het halve team betrokken is wordt  VVZA zoek gespeeld en weet Woudenberg Nick vrij te spelen in de zestien waarna de 2-1 volgt. Ook de 3-1 is weer een goed uitgespeelde aanval waarbij Marcel doorkomt vanaf het midden, maar op de keeper stuit. De rebound komt echter weer bij Nick terecht die van 25 meter met zijn linker de keeper weet te verschalken. Zoals gezegd volgen de combinaties elkaar in hoog tempo op. Als Coen even later op rechts in stelling wordt gebracht en zijn man uitkapt weet de keeper de bal nog uit zijn doel te ranselen. Maar VVZA is echt dolgedraaid en ze weten niet meer waar ze het zoeken moeten. De corner belandt voor de voeten van Nick en dan weet u het al 4-1. Om het sterke teamspel nog duidelijker uit te drukken schiet Nick ook de 5-1 nog binnen voor de rust. De spelers gaan rusten en worden zelfs getrakteerd op een applaus van de toeschouwers. Dit hebben de jongens zeker verdiend, maar het is wel gevaarlijk, want er moet nog een helft gespeeld worden. Waarschijnlijk hebben de spelers van VVZA te horen gekregen dat er de tweede helft alles uit de kast gehaald moet worden om niet met dubbele cijfers naar huis terug te keren. En de waarheid is dat VVZA gewoon een prima team heeft met veel techniek en voetballend vermogen en Woudenberg misschien wel iets boven zichzelf uitsteeg de 1e helft. Het zal moeilijk worden om ook de tweede helft weer zo sterk voor de dag te komen. Het is inmiddels hard gaan regenen en waaien en Woudenberg speelt inderdaad wat moeizamer de tweede helft. Waar keeper Bas in de eerste helft ook al twee keer uitstekend moest ingrijpen om VVZA niet terug te laten komen in de wedstrijd, lukt het de tegenstander in de tweede helft in korte tijd wel twee keer achter elkaar om een doelpunt te maken, zodat er weer sprake is van een wedstrijd 5-3. Zelfs de 5-4 kan op dit moment vallen en zou heel zuur zijn na zo’n 1e helft. Maar Woudenberg herpakt zich verdedigend net op tijd met het sterke centrum Daan en Daniël, waarbij Daan Boonstoppel zich zo sterk voelt dat hij soms zelfs iets te nonchalant wordt. Ook de backs Tom en Daan hebben hun handen vol aan de handige buitenlandse aanvallers, maar blijven prima overeind. Halverwege de 2e helft maakt Nick aan alle onzekerheid een einde door zijn zesde goal te maken 6-3. Uiteraard ben je met 6 goals in één wedstrijd de man van de wedstrijd. Nick laat wekelijks zien dat hij niet alleen kan scoren, maar ook fantastisch kan voetballen. Maar doelpunten maak je alleen als het team waarin je speelt  goed in elkaar zit, het positiespel in orde is en iedereen keihard knokt voor elke bal. En dat doet deze D1. Je ziet de spelers wekelijks vooruitgaan met als hoogtepunt een super 1e helft tegen de koploper.  Jongens een groot compliment voor jullie allemaal met deze prestatie. Vasthouden dit niveau!