Voedingsbeleid

Voedingsbeleid v.v. Woudenberg

v.v. Woudenberg heeft een kantine waar gezond eten gestimuleerd wordt, omdat dit bijdraagt aan een gezonde leefstijl van onze leden, vrijwilligers en gasten.

Wij vinden het belangrijk dat het aanbod én de uitstraling in de kantine ook gezond is. We maken hiermee de gezonde keuze een gemakkelijk alternatief.

In onze kantine hanteren we de volgende basis

• Wij bieden gezondere alternatieven aan. Binnen iedere productgroep (zoals dranken, brood, snacks, etc.) is minstens één derde een gezondere keuze.
    • Op de opvallende plaatsen, bij het uitgestalde aanbod, staan gezondere keuzes. De gezondere dranken staan bovenin de koeling, op de bar staan alleen gezonde producten.
    • In onze kantine wordt water drinken gestimuleerd; er is altijd water beschikbaar. Er zijn flesjes water te koop en men kan natuurlijk altijd om (gratis) kraanwater vragen.

v.v. Woudenberg werkt structureel aan een gezonde sportomgeving

Ieder jaar brengen wij het aanbod in ons clubhuis in kaart en kijken of we nog voldoende gezondere keuzes aanbieden. Ook zullen we regelmatig contact hebben met JOGG-Teamfit over het aanbod in onze kantine. JOGG-Teamfit biedt de basis voor onze gezondere kantine.

Onze ambitie

Het is onze ambitie om een gezonde sportomgeving te realiseren op ons sportpark. Dat geldt voor zowel voeding, alcohol en roken. Op het gebied van voeding willen we de gezondere keuzes blijven uitbreiden en optimaliseren aan de wensen van onze leden, vrijwilligers en gasten.