DOVO 15 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

21 maart 2015 13:15

Na een teleurstellende reeks wist Woudenberg 8 zaterdag 21 maart weer eens een overwinning te boeken. Ditmaal werd DOVO 15 met 2-4 verslagen. De laatste zege dateerde namelijk op 10 januari  toen VRC 9 met 2-1 werd verslagen.

Op een slecht bespeelbare (trainings)veld en de regenmomenten was de start van Woudenberg niet best. DOVO 15 kwam al vroeg op een 1-0 voorsprong. De Woudenbergers konden daarna voor de gelijkmaker tekenen. Frank passeerde zijn tegenstander prima en kon daardoor uithalen en de bal in het net werken.

Woudenberg kwam daardoor beter in het spel. Een ingooi van Sander kwam terecht in de voeten van Erik v. E. die een pass gaf op Jeroen, die in één keer kon uithalen en de bal over de doelman in het goal wist te werken, 1-2.

De voorsprong werd niet lang behouden, daar DOVO ook de tweede van de wedstrijd wist binnen te werken. Opnieuw ging Woudenberg de aanval in en werd het afstandschot van Luuk met de hak geraakt door Jeroen, waardoor de bal van richting veranderde en in de hoek verwerkt werd, 2-3.

Er waren momenten dat de thuisploeg opnieuw gelijk zou komen, maar Jeroen kopte en Erik t. M. schoot de bal voor de doellijn weg. Ook had Mark een goed afstandschot, maar de bal ketste  binnenkant paal er weer uit. Echter werd de rust behaald met een 2-3 tussenstand.

In het tweede bedrijf kregen Jeroen, Khalid en Sander mogelijkheden om tot twee goals verschil te komen met het team uit Veenendaal. Het bleef dus 2-3, waardoor DOVO zich ging richten om het duel tot een gelijkspel te brengen. Ook in deze helft werd er een bal voor de doellijn weggewerkt. Ditmaal was dat Dennis.

Vlak voor het eindsignaal een verre uittrap van Erik v.d. L. die Willem de kans gaf om de 2-4 binnen te werken. Net daarvoor raakte Willem overigens ook het net, maar werd deze wegens buitenspel afgekeurd.

Door deze winstpartij passeert Woudenberg de Veenendalers en keren weer terug op de zesde positie op de ranglijst. Zaterdag 28 maart komt ’t Vliegdorp 3 op bezoek. Dit duel begint om 13:00 uur.