Merino's De 5 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

Mannen, 8, Groep 2 04

9 maart 2016 20:00

Waar Woudenberg 8 de groepsfase als eerste eindigde en in de vorige ronde wist af te rekenen met Veenendaal 5 (0-6), was een midweekse woensdagavond De Merino’s 5 de volgende opponent.

Twee teams in de 6e klasse met slechts één punt verschil. Woudenberg 8 na twaalf wedstrijden negentien punten, De Merino’s 5 na zestien duels twintig punten. Oftewel twee gelijkwaardige teams. Mogelijk door de midweekse avond kon De Merino’s 5 nog wat spelers van hoger spelende ploegen toe te voegen. De thuisploeg begon dus sterk aan de wedstrijd.

De 1-0 viel uit een afstandschot. Na een mooie aanval viel de gelijkmaker. Erik ter Maaten stuurde Joris op het middenveld weg, die vervolgens een pass had richting Willem. Zijn voorzet werd binnen gewerkt door Frank, 1-1. Dit werd de ruststand.

In het tweede bedrijf zat de 2-1 aan te komen. Allereerst wordt er voor de doellijn de bal weggewerkt, daarna was het wel raak. Deze tussenstand bleef richting de slotfase staan, totdat er wat kramverschijnselen bij enkele spelers de score vergroot werd voor de thuisspelende ploeg.

In ongeveer de laatste vijf minuten trof het nog driemaal toe en betekende het een 5-1 eindstand. Een einde aan het bekertoernooi, waarin we graag nog een ronde verder wilden gaan.