Woudenberg deelt een tik uit aan SVL, verschil vergroot naar vier punten

5 mei 2018 23:45

Woudenberg behaalde zaterdag 5 mei een 2-0 thuisoverwinning op SVL. Een belangrijke zege voor Woudenberg, waardoor het gat met de hekkensluiter én directe concurrent uit Langbroek vergroot werd naar vier punten.

Bij de thuisploeg kon coach Jeroen Peters niet beschikken over de geblesseerde spelers Joey Kooij en Joey Hendriks. Voor Mark Radstaake betekende dit zijn basisdebuut bij de Woudenbergers.

Aan de andere kant stond Alex van Eem in de basisformatie van trainer John van Loen. De aanvaller van SVL was 11 november 2017 beslissend in de tweede helft. Door een zuivere hattrick in de tweede helft werd in Langbroek de wedstrijd tussen SVL en Woudenberg op 3-0 gezet.

Voorafgaand aan de wedstrijd van zaterdagmiddag kende Woudenberg één punt voorsprong op de rode lantaarndrager SVL in de 1e klasse. Tijdens deze degradatiekraker was de eerste mogelijkheid voor de uitspelende club. Martijn Verkerk zag zijn inzet gekeerd worden door doelman Daan Schennink, die de eerste helft diverse handelingen moest verrichten om het doel schoon te houden.

Tom de Greef zorgde voor het eerste gevaar voor het doel van SVL. Na een goede actie van Mark Radstaake kon De Greef van afstand schieten, maar bracht doelman Geert-Willem Merkens redding. Na een vrije trap van de thuisploeg was er balverlies. Een snelle counter van SVL, waarbij Schennink de bal tot hoekschop kon verwerken.

Een kopbal van Selçuk Albayrak ging voorlangs. Vlak voor het rustsignaal opende Woudenberg de score. Een één-tweetje tussen Emmanuel Makonga en Mark Radstaake stelde eerstgenoemde speler in staat om de 1-0 binnen te schieten.

Emmanuel Makonga wist na een één-tweetje met Mark Radstaake vlak voor de rust de score te openen, 1-0

In de beginfase van de tweede helft kwamen Mark de Graaf en Radstaake tot een doelpoging. Na een uur spelen leek SVL op gelijke hoogte te komen. Een schot van Walter Cremers werd uitstekend gekeerd door goalie Schennink. In de rebound bleef Albayrak niet rustig om de bal in het doel te verwerken, maar schoot hoog over.

Een kwartier voor tijd een vrije trap door aanvoerder Dirk de Greef, waarbij Merkens de bal voor de doellijn wist te houden. Een zelfde situatie volgde even later voor SVL, maar Verkerk kon geen medespeler bereiken.

Een overtreding op Makonga, waar de scheidsrechter voordeel gaf, resulteerde in een nieuwe aanval voor Woudenberg. De Graaf speelde Radstaake in om uit te halen, maar trof geen doel. In de slotfase zocht Woudenberg meer de aanval. Een uitgooi van Schennink betekende een solo vanaf eigen helft van De Graaf. Na het passeren van enkele tegenstanders ging zijn schot net naast.

Mark Radstaake, hier in duel met een tegenstander, bepaalde vlak voor het einde van de wedstrijd de stand op 2-0

Een fout in de verdediging van SVL werd door Radstaake afgestraft. De jongeling was eerder bij de bal dan de doelman en kon eenvoudig voor een leeg doel de bevrijdende 2-0 binnen schieten. Daarna maakten Pepijn Kleinveld en Bart de Vries als invallers hun debuut in het eerste elftal.

Een zeer belangrijke winstpartij voor Woudenberg om het gat naar vier punten te zetten op SVL. Er zijn met nog drie wedstrijden te gaan. Woudenberg bezit nu achttien punten de voorlaatste plaats.

Steffan Kranendonk bedankt de supporters die zich in de tweede helft goed lieten horen: 'gele shirtjes, zwarte broeken'

Door een 0-0 puntendeling tussen LRC en Delta Sports ’95 FC, bezit laatstgenoemde club ook achttien punten. SVL blijft door de nederlaag op veertien punten staan.

Zaterdag 5 mei 2018, 14:30 uur:
    Woudenberg - SVL: 2-0

Scoreverloop:
    1-0 Emmanuel Makonga (45), bekijk hier het doelpunt!
    2-0 Mark Radstaake (89), bekijk hier het doelpunt!

Opstelling Woudenberg: Daan Schennink, Dirk de Greef, Jeffrey de Witte, David Ajayi, Steffan Kranendonk (90. Bart de Vries), Emmanuel Makonga (89. Pepijn Kleinveld), Jesper Kranendonk, Mark de Graaf, Tom de Greef, Mark Radstaake, Rick Staal (80. Robin Hanna)

Gele kaarten Woudenberg: Mark Radstaake en Robin Hanna
    Gele kaart SVL: Rob van Eem

Bekijk hier de wedstrijdfoto’s van de wedstrijd tussen Woudenberg en SVL (2-0)