Zonnepanelen

De voetbalvereniging heeft samen met de korfbalvereniging met behulp van de Stichting Beheer Sportpark De Grift 120 panelen op het dak van het sportcomplex laten installeren. New Solar uit Woudenberg heeft de panelen geleverd en geïnstalleerd. Voor het project is zijn twee verschillende subsidies gekregen, EDS en SDE subsidie. De voetbalvereniging heeft in de zonnepanelen kunnen investeren vanuit de opbrengst van de Florijn Winterloop, die jaarlijks op het sportpark georganiseerd wordt.

De verwachte jaaropbrengst van de 120 panelen is ruim 25.000 kilowattuur (MWh). Daarmee kunnen de korfbalvereniging en de voetbalvereniging gezamenlijk jaarlijks ca € 2.400,- op de energierekening besparen.