In herinnering Gerie Tekelenburg

30 januari 2024 13:15

Afgelopen weekend bereikte ons het bericht dat, na een kort ziekbed, Gerie Tekelenburg op 79-jarige leeftijd is overleden. Gerie was vanaf het begin van de oprichting lid van onze vereniging.

Als spits van het eerste elftal maakte hij vele malen indruk met zijn scoringsdrift. In het eerste seizoen van onze vereniging wist hij maar liefst 5 maal een hattrick te scoren. De meest memorabele was die tegen Renswoude. In de jubileumuitgave vanwege het 50-jarig bestaan verwoorde hij dit mooi. Hij memoreerde dat het spel door de vele regen onbespeelbaar was geworden. “Bij gebrek aan een beter veld werd gewoon gespeeld.” zo vertelde hij. Met zoals gezegd het hoogtepunt tegen Renswoude. “Het werd een waar modderballet en met geluk gleed ik er drie in” gaf hij bescheiden zijn eigen inbreng aan.

Ook had Gerie zijn inbreng in het aanbrengen van leden. Een van deze leden die later vele functies binnen de voetbalvereniging en de KNVB bekleedde was Ton Pijpers. Als vriend van zijn zus nam Gerie Ton mee naar de vereniging waar zij samen vele mooie momenten beleefden.

Na zijn actieve carrière bleef Gerie trouw het sportpark en de wedstrijden van het eerste bezoeken. Tot aan de winterstop mochten wij Gerie ontvangen. Tijdens de afgelopen winterstop bleek Gerie ongeneselijk ziek te zijn. Tegen de ziekte bleek Gerie niet opgewassen en afgelopen weekend is Gerie aan de gevolgen van deze ziekte overleden.

Wij zullen Gerie bij de wedstrijden van ons eerste elftal missen en zullen hem herinneren als een begenadigde spits en aimabel mens.

Schermafbeelding_2024-01-30_om_09.35.07.png
    Schermafbeelding_2024-01-30_om_09.35.19.png
    Namens het bestuur, de leden van voetbalvereniging Woudenberg en zijn vrienden langs de lijn wensen wij de familie alle sterkte toe om dit verlies te dragen.

Namens het bestuur,

Michel van Raaij