Peter van Lambalgen geslaagd voor KNVB Cursus

2 februari 2024 14:00

Onlangs is Peter van Lambalgen geslaagd voor de KNVB cursus VC1 Junioren!

We feliciteren MO15-1 Jeugdtrainer Peter van Lambalgen daarom van harte met het behalen van zijn VC1 Junioren (UEFA C) diploma. Tijdens deze cursus heeft Peter zich in ruim 3 maanden als trainer verder ontwikkeld op het gebied van het voorbereiden en geven van trainingen en het voorbereiden en coachen van de wedstrijden op zaterdag. Deze cursus volgde Peter samen met trainers van andere verenigingen uit de regio (o.a. sv Spakenburg , Roda ’46 Leusden en AFC Quick 1890).

Bij de cursus VC1 Junioren komen tal van onderwerpen aan bod vanuit de KNVB structuur van het voetbal. Denk hierbij aan de rollen en taken van een trainer/coach, de begeleiding van spelers en hun leeftijdsspecifieke kenmerken en de belangrijkste trainingsprincipes. Vanuit het praktijkdeel geef je trainingen aan juniorenteams JO13 t/m JO19 en coach en begeleid je wedstrijden voor deze groepen.

Super dat Peter de tijd en energie in deze cursus heeft gestopt en hier zelf persoonlijk een betere trainer van is geworden. Ook de speelsters uit zijn huidige MO15-1 team zullen hier blij mee zijn en nog meer van Peter kunnen leren.

Foto_VC-1_2.jpeg

Bestuur v.v. Woudenberg