Woudenberg 1 verslaat in de derby Roda '46

26 februari 2024 14:00

In de eerste ontmoeting wist Roda '46 nog geflatteerd te winnen. Deze keer trok Woudenberg op wilskracht de wedstrijd uiteindelijk knap naar zich toe: 1-0!

Het was een druilerige zaterdagmiddag die goed begon met een klinkende overwinning van het 2e van Woudenberg dat de nr 2 van de ranglijst, Montfoort, met 3-1 versloeg.

Niet veel later startte 14.30 uur op een nat maar bespeelbaar hoofdveld de derby tussen Woudenberg en Roda '46. De ploeg uit Leusden is aan een glijvlucht op de ranglijst bezig. Na 3 nederlagen op rij staat het nog 7 punten boven Woudenberg. Wil Woudenberg nog aansluiting houden op de middenmoot dan moest er zaterdag gewonnen worden.

Woudenberg was tot op het bot gemotiveerd. In de basiself ontbraken, Sander (hamstring), Rick (knie), Tim (breuk in duim), Aron (kuitblessure) en Joost (komt terug van spierblessure) in de wedstrijd selectie. Marcel, Niels en Daan Banning en Daan Schennink, keerden terug in de basis.
    Juichen_na_roda.jpg

Er was behoorlijk wat publiek op af gekomen dus was het gezellig druk langs de lijn. De wedstrijd werd vooral op het middenveld uitgevochten zonder dat er veel doelkansen werden gecreërd. In de eerste helft wist Woudenberg eenmaal de goede sluitpost van Roda'46 te testen zonder resultaat. Daan had vrijwel niets te doen in de eerste helft.

Ook de 2e helft liet het zelfde wedstrijdbeeld zien. Woudenberg werd er door Jeroen constant op gewezen druk te zetten en bij de duels voor de tweede bal te gaan. Op zich lukte dat plan goed. Alles wees er op dat de wedstrijd op 0-0 zou eindigen tot de 87e minuut. Na een ingooi richting de achterlijn van de Roda goal belandde de bal voor de voeten van de ingevallen Pepijn die de bal bij Jarie wist te krijgen. De spits legde de bal 1 keer goed en gaf een harde onhoudbare punter. 1-0!

Deze klap kwam Roda'46 niet meer te boven en verloor haar 4e wedstrijd op rij en zag Woudenberg tot op 4 punten naderen. Al met al een mooie en misschien ook wel verdiende revanche na de eerdere nederlaag. Na de wedstrijd werd met een live zanger een klein feestje gevierd.

Via deze link zijn er meerdere foto's van de derby tussen Woudenberg en Roda '46 te bekijken.

JK_24-02-24_Woudenberg_-_Roda_46_1-0_10.JPG

JK_24-02-24_Woudenberg_-_Roda_46_1-0_14.JPG