EHBO bij v.v. Woudenberg

5 april 2024 13:00

Zo'n 5 jaar geleden hadden we als voetbalclub nog EHBO diensten waarbij vrijwilligers in de ochtend en de middag aanwezig waren. Ervaring leerde dat zij gemiddeld genomen niet heel veel te doen hadden, wat op zich beter is natuurlijk. Maar mede hierdoor nam het animo voor deze diensten geleidelijk af en gedurende de coronaperiode is het verwaterd.

Op dit moment is het zo dat als er iets gebeurt, men zich altijd kan melden bij het wedstrijdsecretariaat en dan wordt het probleem met de verbanddoos erbij altijd wel opgelost. Maar mocht er een keer echt een noodsituatie ontstaan, dan hebben we wel 2 AED's op ons sportpark hangen, maar moeten we hopen dat er iemand aanwezig is met een EHBO diploma en/of reanimatie diploma die de AED kan gebruiken.
    Dat is niet wat we willen natuurlijk.

Daarom willen we graag een 'Calamiteiten op het sportpark' appgroep aanmaken met zoveel mogelijk (ouders van) leden, vrijwilligers of supporters die een EHBO diploma hebben (of deze willen halen). Wanneer er dan een keer iemand een blessure oploopt of, nog erger, er een noodsituatie is, dan kan degene die op dat moment bestuur van dienst heeft een bericht in de appgroep sturen en om hulp vragen. Als we dan veel mensen in de appgroep hebben, dan is de kans heel groot dat er wel iemand op het sportpark aanwezig is. Uiteindelijk willen we iedereen goed kunnen helpen als er wat ernstigs op ons sportpark gebeurt.

Mocht je graag op deze manier een kleine, maar zeer dankbare bijdrage willen leveren, dan zijn we daar superblij mee. Meld je aan door hier je gegevens achter te laten, dan zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Mocht je graag willen helpen, maar heb je nog geen EHBO diploma of reanimatiecursus gevolgd, dan kunnen we daar ook in faciliteren. Na de zomer gaan we weer een reanimatiecursus organiseren.

Namens het bestuur van v.v. Woudenberg,
    Michel van Raaij