Woudenberg JO12-2 loopt mee bij de opkomst van De Graafschap-Jong AZ

4 april 2024 22:45

De spelers van Woudenberg JO12-2 behaalden zaterdag 16 maart het kampioenschap. Dat gebeurde in de uitwedstrijd bij Hooglanderveen JO12-6 door met 0-4 de wedstrijd winnend af te sluiten. Met vijftien punten uit zes wedstrijden was de ploeg niet meer in te halen op de laatste speeldag van de 3e fase.

Foto Woudenberg JO12-2

Voor het team stond vrijdag 29 maart het volgende uitje op de planning. In de Keuken Kampioen Divisie speelde thuisploeg De Graafschap tegen Jong AZ. Er was contact geweest met De Graafschap. De jeugdspelers van de JO12-2 mochten in Woudenbergs tenue met de spelers van Jong AZ het veld oplopen.

Nadat er eerst in Doetinchem wat werd gegeten, liep de groep richting stadion De Vijverberg. Daar stond de bus van AZ geparkeerd en kon men het stadion bekijken. Vervolgens was daar het moment om zich, samen met andere kinderen van de Superboertjes, om te gaan kleden in het Huus van Guus.

Foto: Jeroen Koudijs

Om alvast kennis te maken met het stadion mochten de spelers een voorproefje maken op het veld. Daar was ook mascotte Guus bij aanwezig en werd er een groepsfoto gemaakt. De warming up van de spelers van De Graafschap en Jong AZ zat er op. De kinderen van de Superboertjes en Woudenberg JO12-2 stelden zich in de spelerstunnel op.

Foto: De Graafschap

Het grote moment kwam vlak voor de aftrap van 20:00 uur. De basisspelers van De Graafschap en Jong AZ stonden in de catacomben klaar om het veld op te gaan. Samen met iemand van de Superboertjes of Woudenberg JO12-2 werd gezamenlijk het veld betreden.

Foto: Jeroen Koudijs

Beide teams liepen richting de middenstip en stonden in een rij naast elkaar. De jeugdspelers van Woudenberg stonden voor de spelers van Jong AZ en liepen daarna met het team terug naar de spelerstunnel. Na het omkleden voegden de jeugdspelers zich op de tribune, waar ook de ouders zaten om de wedstrijd te bekijken.

Foto: De Graafschap

Tijdens de eerste helft kwam De Graafschap door een kopbal van Basar Önal op een 1-0 voorsprong. Jong AZ bracht een kwartier voor tijd via invaller Jorn Berkhout de 1-1 gelijkmaker. In de slotfase brak het feest los daar Xandro Schenk de beslissende 2-1 wist binnen te koppen.

De toeschouwers gingen met een goed gevoel huiswaarts. Dat was ook het geval voor de Woudenbergse formatie van de JO12-2. Een mooie ervaring om niet meer te vergeten. Met dank aan De Graafschap dat de jeugdspelers terug kunnen kijken op een geslaagde avond in Doetinchem.

Foto: De Graafschap

Meer foto’s zijn hier te bekijken met daarbij een filmpje van de spelersopkomst en dat Woudenberg JO12-2 terug liep naar de spelerstunnel.

Foto’s met dank aan De Graafschap en team Woudenberg JO12-2.