Woudenberg houdt uur goed stand maar verliest door persoonlijke fouten van Roda '46

16 december 2019 9:00

Het was echt hondenweer afgelopen zaterdag. Ondanks dat was het behoorlijk druk bij de derby. Door blessures van Jeffrey de Witte en Tom de Greef en griep van Rick Staal moesten Jeroen Peters en Rob Gijsbertsen weer de nodige omzettingen doorvoeren.

Bart de Vries stond voor het eerst in de basis op de rechtsback positie. Mark Radstaake en Nick de Greef vormde het aanvalsduo. Ondanks de aanpassingen onstond er een gelijk opgaande wedstrijd. Roda '46 had iets meer balbezit maar tot echte kansen leidde dit niet. Na ruim een half uur glipte Jamal Lachkar langs Bart. De rugdekking ontbrak op dat moment zodat Jamal de bal in de verre hoek via de binnenkant van de paal binnen kon schuiven: 0-1. Tot de rust gebeurde er niet heel veel meer. Het krachtsverschil, was ondanks dat Roda'46 veel hoger op de ranglijst staat, niet echt terug te zien op het veld.

De 2e helft startte Woudenberg prima. Het zette Roda'46 behoorlijk onder druk. Dit leverde een vrije trap rond het 16 meter gebied op. Joey Kooij wist de bal onderkant lat prachtig binnen te schieten : 1-1. In de fase daarna waren de ploegen gelijkwaardig. Tot de 62e minuut. De jonge goallie van Woudenberg, Mike van der Vaart, schatte een diepe bal verkeerd in. De spits van Roda'46, Nigel van Zelst, die zijn directe tegenstander, Sander van Keulen, nog niet voorbiij was wist wel raad met dit buitenkansje. Beheerst lobte hij de bal het lege doel in: 1-2. In de 63e en 68e minuut wist de spitts het verschil tussen de 2 ploegen duidelijk te maken. Hij rondde 2 vlotte aanvallen vakkunidg af: 1-4. Hiermee was de wedstrijd gespeeld.

Thijs Holstingel viel in voor de goed spelende Sander van Keulen die met een lichte liesblessure van het veld moest. Ook de jonkies Jarie van Egdom en Joost de Vries mochten nog even invallen om ervaring op te doen.

Als Woudenberg na de winterstop met een fitte selectie aan de laatste 14 wedstrijden gaat beginnen is rechstreekse degradatie nog steeds te voorkomen. Als we compleet en fit zijn is Woudenberg moeilijk te verslaan.