Woudenberg MO15-1 - VVIJ MC1

Woudenberg

Eline Slingerland 1 x

Onnodig puntverlies voor MC1

Weer een belangrijke wedstrijd om de koppositie te behouden. VVIJ had in de
    afgelopen wedstrijden maar weinig tegendoelpunten gehad, een kleine nederlaag tegen mede koploper Delta Sports en een gelijkspel tegen SCH ’44. Een ploeg dus om niet te onderschatten. Vandaag moesten we het doen zonder onze rechter- en linkerspits die vanwege  vakantie ontbraken.

Eline en Joyce moesten vandaag als vervangers optreden, geen gemakkelijke opgave omdat zowel Eline als Emily aardig op dreef waren in de laatste wedstrijden. Al snel bleek dat het vandaag niet makkelijk zou worden, Woudenberg had wel een veldoverwicht maar de kansen die er kwamen bleven onbenut. Ramona had zeker drie goede kansen maar de bal werd te slap geschoten en vormde geen probleem voor de goede keepster van VVIJ.

Na een verdedigingsfout in de 25 e minuut wist VVIJ op voorsprong te komen, een fikste tegenvaller omdat de Woudenbergse MC1 niet gewend is om een achterstand op te lopen. Te vaak werd er onnauwkeurig gepast en dit veroorzaakte onrustig spel. Echt gevaarlijk was VVIJ niet maar op het middenveld en verdediging lag hun kracht. De meeste speelsters aan Woudenbergse kant hadden niet hun dag. Uitzonderingen waren Anne Holtsingel die een uitmuntende inzet vertoonde, ook Laura en Esther  speelde een goede wedstrijd. In de 61 e minuut scoorde Woudenberg de verdiende gelijkmaker, Eline ging op snelheid goed door en schoof de bal in de lange hoek. Ondanks verwoede aanvalspogingen zat er voor de MC1 vandaag niet meer in. Over 2 weken speelt Woudenberg uit bij Delta Sports dan zal blijken wie de leiding zal nemen in deze poule.

Verslag: Gerard van Hal