Saestum D2 - Woudenberg JO12-1

5 november 2011 12:15

Woudenberg D2 bekert verder na knappe zege

Loek Radstaake : 1-1 na goed doorzetten

De laatste wedstrijd in de bekerronde. Voor Woudenberg is het erop of eronder. Tegenstander Saestum D2, dat een klasse hoger speelt, heeft beide wedstrijden gewonnen. Woudenberg D2 heeft na twee wedstrijden vier punten. Het wordt een spannende wedstrijd. Met twee gezichten. Woudenberg trekt aan het langste eind. Wint verdiend en bekert verder.

Nick van Raaij meldt zich in de ziekenboeg. Een hamstringblessure houdt 'm vandaag aan de kant. Stefan is nog niet helemaal fit, maar doet wel mee. Vorige week voor de competitie tegen Saestum D3 wint Woudenberg eenvoudig met 5-2. Vandaag een betere tegenstander en een beter veld. En ook beter voetbal. De eerste helft houden beide ploegen elkaar aardig in evenwicht. Woudenberg is technisch zeker niet de mindere, maar in de duels komen zijn ze vaak net te laat. Na onnodig balverlies kort voor rust kan keeper Jordy niets anders doen dan de spits van Saestum neer te leggen. De penalty wordt onberispelijk ingeschoten. Na rust verandert het spelbeeld. Woudenberg is de bovenliggende partij. Onder aanvoering van Alec worden de duels op het middenveld gewonnen. De 1-1 kan niet uitblijven. Het is Loek die na goed doorzetten de bal over de doellijn werkt. Daarna is het eenrichtingsverkeer. Saestum hapt naar adem en Woudenberg bepaalt het spel. Jesse en Danny brengen Woudenberg op 3-1. Saestum vecht zich terug in de wedstrijd. Maar veel heeft het niet om 't lijf. Charley Eweg zet met een mooie dieptebal Rick Kuiter vrij voor de keeper. Die rondt koelbloedig af. Er had meer in gezeten, maar voor de goal ontbreekt bij de spitsen de rust en het overzicht. Op de 1-4 uitslag valt niets af te dingen. De D2 bekert verder. Tegen wie en wanneer is nog onbekend. Volgende week wacht Renswoude D1. Thuis, voor de competitie.