Meern De MC1 - Woudenberg MO15-1

Ramona Sturkenboom      3x

Nicole Legemaat               1x

Woudenberg MC1 blijft winnen

Ondanks dat er een dwaas is die liever had gehad dat de MC1 niet naar de Meern was gegaan om hun wedstrijd te spelen haalde we toch weer 3 punten binnen. Wat wil het geval, om 18.00 uur vrijdagmiddag werd ik gebeld door een tot nu onbekend manspersoon dat de wedstrijd tegen de Meern niet door ging, toen ik vroeg wat daar de reden van was, kreeg ik als antwoord vanwege 6 zieke speelsters bij de Meern. Ook melde deze “dwaas”dat er inmiddels ook een mailtje naar de KNVB was gestuurd met de afmelding. Dit bericht kwam in eerste instantie bij mij betrouwbaar over en heb toen ’s avonds alle speelsters een sms gestuurd met de mededeling dat de wedstrijd niet door zou gaan.

Zaterdagochtend heb ik toch maar even de website van de Meern bekeken omdat ik een raar voorgevoel had, op de website stond de wedstrijd gewoon aangegeven, vervolgens heb ik het wedstrijdsecretariaat gebeld. De dame van de Meern wist niet van een vervallen wedstrijd en raadpleegde vervolgens de leidster van het team. Ook zei wist van niets en melde dat er gewoon gespeeld kon worden. Daarna kostte het mij nog de nodige moeite om iedereen te informeren en genoeg auto ’s te regelen voor het vervoer. Uiteindelijk lukte dit allemaal en konden we naar de Meern. Maar de wet van Murphy ging in werking, ik kon de speelsterspassen  niet vinden, na alles afgezocht te hebben en niets had gevonden heb ik naar Delta Sports gebeld omdat we daar vorige week hadden gespeeld. En ja hoor daar lagen ze in een la, fijn is dat als een club dat niet even meldt bij de leider van de tegenpartij. Cees Legemaat was zo
    vriendelijk om voor de wedstrijd de pasjes in Houten op te halen, klasse Cees.

Nu maar even over de wedstrijd, Woudenberg kwam moeizaam in haar ritme en kreeg een aantal goede kansen. De Meern speelde met veel inzet echter wist zelf nauwelijks kansen te creeren. In de 17e minuut wist Ramona de bal
    met een afstandschot tussen de benen van de keepster te schieten. Even daarna 22e minuut  een goed doelpunt van Nicole. Woudenberg had een duidelijk veldoverwicht maar drukte niet echt door. Na de pauze ging de wedstrijd op dezelfde manier verder, een aanvallend Woudenberg en verdedigend de Meern. Na een hele mooie actie van Anne die na haar blessure weer goed meespeelde wist Ramona de op maat gespeelde bal in te tikken.

Ook het 4e doelpunt kwam op naam van Ramona en  was de 0 – 4 overwinning een feit. Zonder dat Woudenberg erg goed speelde was het genoeg om met duidelijke cijfers de wedstrijd te winnen.

Nog even aan het adres van de anonieme beller, leuk zo ’n geintje maar als het te doen is om onze ploeg van een eventueel kampioenschap af te houden lukt dat alleen als er tegenstanders genoeg zijn die ons kunnen verslaan.

Verslag: Gerard van Hal