Woudenberg MO15-1 - Delta Sports MC2

Emily 1 x

Woudenberg
    MC 1 strand in het zicht van de haven

Vandaag stond er iets op het spel namelijk het kampioenschap in de 1e klasse 05 meisjes C. We verdiende het om kampioen te worden maar het mocht niet zo zijn. We hadden er vrede mee kunnen hebben als een andere ploeg het kampioenschap zou verdienen, maar nu dat Delta Sports is geworden is dat wel erg zuur. Zeker de leiding van dit team moet zich maar eens gaan beraden waar het nu eigenlijk om gaat bij het voetbal.

Bij het begin van de wedstrijd werd er door een van de leiders al een sfeertje geschept waarmee al de nodige irritatie werd opgeroepen. Wij als leiders van de MC1 werden door de leider even les gegeven in het reglement, hij had het reglement zelfs bij zich. Wij werden erop gewezen dat we 4 dispensatiespeelsters in ons team hadden en er maar 3 mochten opstellen. Wij komen niet uit een ei en wisten dit al voordat we aan de competitie begonnen.

In de wedstrijd ging het gelijk op met in het begin een veldoverwicht van Delta Sports, Na 4 minuten scoorde Delta Sports naar onze mening met een buitenspeldoelpunt, onze grensrechter werd hierbij genegeerd.

Langzamerhand kwam Woudenberg beter in haar spel en kreeg een aantal kansen. Tegen de verhouding in werd er 0-2 gescoord door Delta Sports.

Nog niets verloren ook in de uitwedstrijd wist Woudenberg in de 2e helft  3 x te scoren. Het zat ons ondanks het toch wel goede spel niet mee, 10 minuten na rust werd het zelfs 0-3.

Woudenbergkreeg hiermee de genadeklap, maar bleef wel voetballen. In de 60e
    minuut wist Emily te scoren 1-3, de tijd was echter te kort om nog een slotoffensief in te zetten. Na een verdedigingsfout aan Woudenbergse kant wed het uiteindelijk 1-4.

Veel irritatie leverde de coaching van de tegenstander op, bij uitballen het advies de bal te laten liggen en aanwijzingen om bepaalde speelsters uit te schakelen. Ook na afloop liet de tegenstander een slechte indruk achter, door onnodig lang in de gang van het clubhuis in te praten op onze speelsters. Je mag van volwassenen een professionelere houding verwachten.

Verslag: Gerard van Hal