Woudenberg en SVF delen de punten

SVF D1

D-Pupillen (voorjaar), D2, 2e klasse 49

13 maart 2012 19:00

Het voetbalkamp twee weken geleden had tot gevolg dat de D2 nog een wedstrijd moest inhalen voor de competitie. SVF D1 was zo vriendelijk om voor deze pot op dinsdagavond naar sportpark de Grift af te reizen.  De mannen uit Cothen, in het najaar nog kampioen in de tweede klasse delen de punten met de geel-zwarten uit Woudenberg. De 1-1 is een juiste afspiegeling van de wedstrijd.

Bram Teunissen, betrouwbare pion.

Met vijftien spelers beschikt de D2 over een brede selectie. Veel wisselen en daardoor veel schuiven binnen het team komt het spel niet ten goede. Besloten is om alleen in de rust te wisselen. De tegenstander van vandaag is opnieuw fysiek sterker dan Woudenberg. Daarom is het zaak om duels zoveel mogelijk uit de weg te gaan en de bal goed rond te spelen. Dat lukt niet echt. SVF zit er bovenop en laat Woudenberg niet voetballen. Het is duidelijk dat het allemaal iets vlotter gaat dan we gewend zijn. Aan de bal moet er sneller gehandeld worden. Er is veel strijd en de kansen in de eerste helft zijn op één hand te tellen. Twee keer komt Jesse vrij voor de doelman, maar de keeper houdt evenzo vaak zijn doel schoon. Na rust eindigt een aanval over links, opgezet door Thijs, via Loek bij Jordy. De spits is kalm en schuift koelbloedig binnen. SVF zet aan. Tien minuten voor tijd duikt de spits op voor Jordy Kok. Die redt fraai. Vijf minuten later is het toch raak. Een perfect genomen hoekschop wordt fraai en onhoudbaar binnengekopt. Binnen een minuut lijkt SVF de 1-2 binnen te schieten, maar Marcel redt op de lijn. Even later heeft Jordy van Asselt de winnende op zijn schoen, maar opnieuw staat de doelman in de weg. Het blijft 1-1 en beide ploegen kunnen hier vrede mee hebben. Een leerzame pot voetbal. Voor Woudenberg is het zaak zich snel aan te passen aan het hogere tempo. Door scherp te trainen maken we elkaar beter. En dan kunnen we het ook in deze competitie elke tegenstander lastig maken.