Complete off-day voor D2 in Cothen

SVF D1

D-Pupillen (voorjaar), D2, 2e klasse 49

21 april 2012 11:30

Tegen de top-drie uit de competitie had de D2 een paar prima wedstrijden gespeeld. Het goede spel werd niet beloond met punten. Zaterdag in Cothen dicht Woudenberg zich goede kansen toe. En uitgerekend  nu speelt Woudenberg één van de minste wedstrijden van het seizoen. SVF wint met 4-1.

SVF is een fysiek sterke ploeg. Dat hebben we in de thuiswedstrijd al ondervonden. De mannen uit Cothen zijn sterk in de duels. En kunnen daarnaast ook nog een aardig balletje trappen. Woudenberg kan ook aardig voetballen. Heeft dat meerdere keren laten zien dit seizoen. Zeker ook vorige week, toen nipt werd verloren van het sterke VVIJ D2. Het was dan ook niet vreemd dat Woudenberg  vol goede moed naar Cothen afreisde. Toch verloopt de wedstrijd anders dan we van te voren hoopten. En dat komt met name doordat de instelling vandaag niet goed is. Geen strijd. En vooral geen overtuiging. Aarzelend verdedigen. De keeper die niet ingrijpt. Middenvelders willen de bal niet hebben. En voorin zijn we niet resoluut genoeg. Het gevolg; bij rust met 3-0 achter. En veel blessures omdat we steeds te laat in de duels zijn. Een vroeg doelpunt in de tweede helft zou de wedstrijd misschien nog kunnen kantelen. Het doelpunt komt. Na 23 seconden. Maar helaas, voor SVF. En daarmee gaat het laaste sprankje hoop verloren. Een paar keer is Woudenberg nog dichtbij. Alleen voor de keeper, een bal op (of achter?) de lijn en enkele gevaarlijke corners. Het geluk ontbreekt. Maar vooral de wil om te winnen. En als er geen overtuiging is, dan dwing je het geluk ook niet af. Tien minuten voor tijd redt Marcel de Woudenbergse eer door de 4-1 binnen te knallen. En verder is het een wedstrijd om snel te vergeten.