CDW B2 net te sterk voor Woudenberg B2

8 september 2012 11:00

Jan Fluit

Woudenberg B2 - CDW B2

Zaterdag 8 september 2012 begon het echte werk voor de Woudenbergse B2. Na verschillende oefenwedstrijden stond de thuiswedstrijd tegen CDW B2 uit Wijk bij Duurstede op het programma, een bekerwedstrijd.

Nathan Veenendaal kon er deze keer niet bij zijn, Hendaav Essa was daarom overgekomen vanuit de B1. Op het doel Rutger Dekker, achterin Hendaav Essa, Jente van der Mijl en Martin van Dieten en op links Erwin Cortus. Het middenveld bestond uit Melle Kramer, Jorrit Dorst en Youri de Weijer. Voorin Niels de Weijer, Johnno van de Haar en Joery van Appeldoorn. Op de bank werd begonnen door Niels Bennink, Jordi de Groot en Rowin van de Haar.

CDW B2 speelt ook 2e klasse, dus het zou voor de Woudenbergse B2, dat dit jaar ook in 2e klasse uitkomt, een mooie test zijn. Woudenberg begon sterk aan de wedstrijd en dat leverde in die beginfase al een mooie kans op voor Niels de Weijer, maar zijn bel ging net naast. Even later kon Johnno net niet bij een voorzet van Jorrit komen en ook de weggeslagen bal was te ongelukkig voor Joery om er iets mee te kunnen doen. In de 14e minuut kreeg de keeper van CDW de bal niet goed weg bij een uittrap. Youri was attent, pikte de bal op en ging zelf door, waardoor hij voorkwam dat medespelers in buitenspelpositie aangespeeld zouden worden. De keeper werd gepasseerd en het stond 1 - 0.
    CDW liet dit niet zo maar gebeuren. Even later moest Rutger alle zeilen bijzetten om erger te voorkomen. Het spel ging in deze fase op en neer, want even later was het weer Woudenberg dat voor gevaar wist te zorgen. Een mooie pass van Jorrit op Joery bracht deze laatste oog in oog met de keeper, maar dat leverde helaas geen doelpunt op. CDW begon meer aan te dringen en de achterhoede van Woudenberg kreeg het zwaar. In de 25e minuut werd de bal vanaf rechts door CDW voorgezet en verdween de bal uiteindelijk in het doel, 1 - 1. Vijf minuten later volgde een goede aanval van Woudenbergse kant. Jordi kon uiteindelijk zijn voet net niet goed onder de bal krijgen bij een voorzet van Niels de Weijer. Woudenberg richtte zich erg op de aanval, waardoor ruimte voor CDW ontstond. Daarvan werd in de 32e minuut goed geprofiteerd. De Woudenbergse verdediging had het nakijken en ook voor Rutger viel er geen eer meer aan te behalen, 1 - 2. Maar nog geen twee minuten later was de stand al weer gelijk getrokken. Een assist van Youri op zijn broer werd koel afgemaakt door Niels, 2 - 2. Dat werd ook de ruststand. Woudenberg had goed spel laten zien, wilde duidelijk voetballend problemen oplossen, maar kwam soms net iets te kort, waardoor het onnodig lastig werd.

De tweede helft begon met een sterk aanvallend CDW. Het was maar goed dat Rutger in goede vorm stak, want in deze fase stopte hij de ene bal na de andere, wist ballen tot corner te verwerken of wat dan ook. Woudenberg kroop onder deze aanvalsgolf uit en wist in de 57e minuut onder andere via Jordi en Jente gevaarlijk te worden, maar nog zonder resultaat. In de 58e minuut was het wel raak. Joery was attent op een slechte uittrap van de keeper, pikte de bal op en wist keurig af te ronden, 3 - 2. CDW liet het er niet bij zitten en al in de 61e minuut was de stand weer gelijk door enige onoplettendheid aan Woudenbergse kant. In de 69e minuut leek Woudenberg weer op voorsprong te komen na een vrije trap van Niels de Weijer. Melle tikte de bal in, maar de goal werd wegens buitenspel afgekeurd. Direct daarop brak CDW uit en de bal werd langs Rutger getikt, waardoor het opeens 3 - 4 stond. Woudenberg kreeg het vervolgens erg moeilijk en kon geen vat meer op de wedstrijd krijgen. Rutger wist op schitterende manier zijn doel leeg te houden, maar voor een - eigenlijk gelet op het spel verdiend - gelijkspel kon niet meer gezorgd worden.

Ondanks het verlies heeft Woudenberg wel laten zien z'n mannetje te staan. Er moet nog wel gezocht worden naar een goede veldbezetting en de spelers (helft eerste jaars, helft tweede jaars) zullen nog verder aan elkaar moeten wennen. Maar, door een gezamenlijke inzet kan er zeker nog wel wat bereikt worden. We gaan voor handhaven in de tweede klasse!