Jonathan B2 - Woudenberg B2

B-Junioren (najaar), B2, 2e klasse 15

15 september 2012 14:30

Jonathan B2 - Woudenberg B2

Zaterdag 15 september begon het dan echt voor de Woudenbergse B2. De eerste competitiewedstrijd, tegen Jonathan B2. Johnno was er dit keer niet bij, Niels de Weijer had al een wedstrijd met de B1 in de benen zitten en Hendaav hadden we geleend van de B1, waar hij ook al aan de bak had moeten komen.

Opstelling:

Doel Rutger. Achterin: Youri (rechts), Jente, Martin en Erwin. Middenveld: Rowin, Jorrit en Nathan. Voorhoede: Melle, Jordi en Joeri van Appeldoorn. Op de bank begonnen Niels Bennink, Hendaav en Niels de Weijer.

Hoewel vooraf gewaarschuwd was om vanaf het begin scherp te zijn, was dat kennelijk niet helemaal doorgedrongen. Binnen een minuut moest de bal al uit het Woudenbergse doel gehaald worden. De snelle en balvaardige rechtsbuiten kon weglopen en voor de 1 - 0 zorgen. Jonathan bleef in deze fase de sterkere, hoewel Woudenberg de draad probeerde op te pakken. In de 8e minuut zette Jonathan een mooie aanval op. Aanvankelijk kon de bal nog worden gekeerd, maar de afvallende bal was voor Jonathan; 2 - 0.  Woudenberg was even de kluts kwijt en keek binnen twee minuten al tegen een 4 - 0 achterstand aan via ballen door het centrum. De vrees voor een grote nederlaag hing in de lucht, zeker toen even later Jorrit het veld geblesseerd moest verlaten nadat hij hard met zijn hoofd op de kunstgrasmat was terecht gekomen.

Maar, door deze tegenslag werd Woudenberg gemotiveerd. Waar in de beginfase nog weinig beweging was te zien zonder bal, kwam dat er nu meer en meer in. Bij vlagen was prima spel te zien, een teken dat het er wel degelijk inzit, maar nog te weinig er uit komt.  In de 29e minuut kreeg Woudenberg een vrije trap halverwege de helft van Jonathan. Rowin bracht de bal goed in, maar Jente had te veel mannen om zich heen om doeltreffend te kunnen zijn. Dit soort kansen liet wel zien dat er mogelijkheden konden zijn.

Toch was het weer Jonathan dat aan het einde van de eerste helft de voorsprong verder wist uit te breiden door een uitval over rechts; 5 - 0 als ruststand.

De tweede helft werd ingegaan met als doel om die helft te winnen. Woudenberg begon agressief en dat leverde al direct na de aftrap in het centrum de bal op bij Niels de Weijer. Die wist daar wel raad mee en de stand was 5 - 1. Een kleine 10 minuten later volgde een Woudenbergse aanval over links via Nathan. Zijn voorzet kwam keurig aan bij Melle, die de bal doortikte naar Niels de Weijer die vervolgens de bal onder de keeper doorschoof, 5 - 2. In deze fase was Woudenberg duidelijk de meerdere en liet met goed combinatievoetbal zien wel degelijk wat in huis te hebben. Vanaf de 55e minuut brak echter weer een fase aan waarin Jonathan meer het initiatief naar zich toetrok. Dat leverde eerst een enorme kans op die - gelukkig voor Woudenberg - werd over geschoten. Daarna nog een enorme mogelijkheid nadat de uitgelopen Rutger was omspeeld. Martin stoorde zodanig dat de spits van Jonathan voor open doel toch nog naast wist te schieten. In de 70e minuut kwam een hoge voorzet ongelukkig tegen de hand van Martin in het strafschopgebied en ja, dat betekent een penalty. De keeper van Jonathan ontfermde zich over de bal en schoot vervolgens tegen de paal. Woudenberg probeerde via een aantal tegenaanvallen het gat te verkleinen, maar moest in de slotfase toch nog toestaan dat Jonathan twee keer wist te scoren, waardoor de tweede helft niet in een Woudenbergse overwinning, maar in een gelijkspel eindigde. Totaaluitslag: 7 - 2 voor Jonathan.

Bij vlagen liet Woudenberg goed voetbal zien, maar de scherpte ontbreekt nog te veel. Er wordt te weinig bewogen zonder bal en de tegenstander wordt veel ruimte gelaten. Zaken waar zeker nog aan gewerkt zal worden.