Woudenberg JO17-2 - Austerlitz B1

Middenveld:      Melle, Jorrit en nathan

Voorhoede:       Rowin, Jordi en Joeri

Bank:                  Niels Bennink en Niels de Weijer

Er was op gehamerd om vanaf het begin af aan scherp te voetballen. Dat was niet aan dovemansoren gericht, want de eerste 10 minuten was Woudenberg duidelijk de meerdere. Uit een voorzet van Joeri gleed Rowin de bal net naast en andere aanvallen smoorden in de verdediging van Austerlitz. Het combinatiespel aan Woudenbergse kant was goed, maar de afwerking lukte niet. Austerlitz begon wat onder de druk van Woudenberg uit te komen en een van hun eerste aanvallen leverde bij een uitbraak over links ook al direct succes op, waardoor Woudenberg tegen een 0 - 1 achterstand aan moest kijken. In de daaropvolgende fase golfde het spel op en en weer, zonder dat een van beide teams daadwerkelijk gevaarlijk kon worden. Weer was het Austerlitz dat rond de 20e minuut door een snelle uitbraak kon weglopen naar een 0 - 2 voorsprong. Via Rowin probeerde Woudenberg nog wat terug te doen, maar ook nu leverde het geen doelpunt op. Austerlitz wist echter voor de derde keer te counteren en weer moest Rutger de bal uit het net halen, 0 - 3. Toch liet Woudenberg de kop niet hangen en in de 37e minuut wist Jorrit uit een mooie voorzet van Rowin de bal in te tikken, 1 - 3. Het zou mooi zijn als met deze stand de rust gehaald zou worden, maar weer kreeg Austerlitz de kans om de counteren en weer verdween de bal in het Woudenbergse doel, waardoor de ruststand op 1 - 4 werd bepaald.

Ook in de tweede helft begon Woudenberg weer gedisciplineerd met strak spel. Dat leverde al direct mogelijkheden op via Nathan en Melle, maar Melle bleek net iets te klein te zijn om zijn hoofd nog achter de bal te krijgen. Even later was het weer Austerlitz dat via een uitbraak over links Woudenberg wist te verschalken; 1 - 5. Woudenberg bleef aandringen en meer voetballen dan Austerlitz. Nathan zag een kromme bal nog door de keeper gestopt worden, maar even later was het Joeri die na een mooie dieptepass van Nathan wel succesvol de bal achter de keeper wist te leggen en de marge verkleinde naar 2 - 5. Austerlitz liet het er niet bij zitten en met een aanval over rechts werd de afstand weer vergroot naar 2 - 6. Dat deed wat knakken bij Woudenberg. Er werd nog wel goed gecombineerd, maar de kracht ontbrak om nog echt een vuist te maken naar Austerlitz. Eerst wist Melle (!) de bal nog van de lijn te halen, maar in een 1 op 1 situatie kort daarna was Woudenberg kansloos. Vervolgens ontstond er in de laatste fase zoveel ruimte voor Austerlitz dat nog twee keer gescoord kon worden waardoor de eindstand 2 - 9 werd.

Die eindstand geeft eigenlijk geen goed beeld van de wedstrijd. In het combinatiespel was Woudenberg duidelijk beter. Maar, zodra Woudenberg voor het doel van de tegenstander komt wordt het moeilijker. Overleg over de plaatsen die dan ingenomen moeten worden is er dan onvoldoende.  In die zin moet er nog duidelijk naar een balans en goede veldverdeling gezocht worden. Dat wordt extra belangrijk nu Niels de Weijer de overstap naar de B1 zal gaan maken en gekeken zal moeten worden hoe zijn positie in de voorhoede ingevuld zal kunnen worden.