Vechtlust beloond

6 oktober 2012 11:15

Eddy Kramer

Woudenberg B2 - De Bilt B2

Ondanks de vele regen ging op zaterdag 6 oktober de competitiewedstrijd tussen Woudenberg B2 en De Bilt B2 gewoon door, op een prima bespeelbaar A-veld in Woudenberg. Tijdens de wedstrijd zelf bleef het droog en brak zo nu en dan zelfs de zon door; en dat gold ook zeker voor het spel aan Woudenbergse kant.

Na drie forse nederlagen tot nu toe in de competitie zou het goed zijn als er een andere smaak dan verlies mogelijk zou zijn. Of De Bilt daar dan de goede tegenstander voor zou zijn was maar de vraag, want De Bilt had al 3 punten bij elkaar gesprokkeld, tegen Woudenberg 0.

Met op het doel Rutger, achterin Erwin, Rowin, Martin en Youri, middenveld Jente, Jorrit en Nathan en voorin Jordi, Johnno en Joery zou het moeten gaan gebeuren. Melle begon op de bank en Niels Bennink kwam later aanschuiven.

Woudenberg begon geconcentreerd aan de wedstrijd. Dat leverde na bijna 8 minuten al een kans op voor Jorrit, na een onderschepping van een uittrap van de keeper van De Bilt. Jorrit zag zijn schot net voorlangs gaan. Niet veel later volgde een corner, maar Woudenberg wist uit deze situatie ook (nog) niet te scoren. De Woudenbergse B2 voetbalde geconcentreerd en knokte voor de bal, een verschil met de eerdere wedstrijden. Die strijdlust werd in de 14e minuut beloond, toen de bal voor Jorrit zijn voeten belande en hij met een fraai afstandschot de 1 - 0 wist aan te tekenen. Maar De Bilt was hierdoor ook wakker geworden en Woudenberg kon niet achterover leunen. Toch was het De Bilt dat gelijk wist te komen in de 17e minuut. Met wat geluk kwam de bal voor de voeten van de spits die vervolgens voor de 1 - 1 wist te zorgen. Maar Woudenberg pakte snel de draad weer op en een minuut later was de stand na een mooie combinatie tussen Joery en Nathan weer 2 - 1 in het voordeel van Woudenberg door een mooie boogbal van Joery.

Rutger moest vervolgens aan de bak bij een uitbraak van De Bilt. Het bleef in dit tweede deel van de eerste helft heel spannend. Het zou mooi zijn als Woudenberg zou weten uit te lopen naar een iets veiliger 3 - 1, maar De Bilt deed er alles aan om met een 2 - 2 stand de rust in te kunnen gaan. Via Joery was er een kans op die 3 - 1, maar de De Biltse keeper bleef attent. De Bilt had kort voor rust nog een kans, maar gelukkig ging de bal naast.

Na de rust was Woudenberg toch nog niet direct bij de les. Daardoor waren er direct twee kansen voor De Bilt. De eerste kans had een bal die ver over ging als resultaat, maar de tweede kans, al direct na twee minuten, was wel raak, 2 - 2. De tweede helft liet vervolgens een op en neer gaande wedstrijd zien, kansen voor De Bilt, kansen voor Woudenberg. Maar Woudenberg bleef ervoor strijden en knokken, want het zou in deze wedstrijd best mogelijk moeten kunnen zijn om minimaal een gelijkspel en misschien wel met een overwinning van het veld af te stappen. Jorrit zag een bal net naast gaan en Rowin vuurde een hard schot af uit een vrije trap. Maar, allemaal nog zonder resultaat. Woudenberg bleef attent voetballen en toonde nog steeds vechtlust. Die vechtlust werd aan het eind van de wedstrijd beloond. Uit een kluts voor het doel van De Bilt schoot Johnno de bal tegen een tegenstander aan, waarna de bal in het doel van De Bilt terechtkwam. Een 3 - 2 overwinning voor de Woudenbergse B2.

Er is door iedereen met inzet gespeeld en die inzet en vechtlust is beloond. Als Woudenberg op deze zelfde manier de volgende wedstrijden ingaat, zullen tegenstanders nog een lastige dobber aan het Woudenbergse team krijgen.