DOSC D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

27 oktober 2012 10:45

Sterke 1e helft niet voldoende

Woudenberg begint de uitwedstrijd tegen koploper DOSC D1 sterk. De thuisploeg wordt teruggedrongen en Woudenberg combineert goed. Waar Woudenberg vorige week na 8 minuten op een 3-0 voorsprong stond bolt het net helaas achter Laurens bij de eerste de beste counter van de thuisploeg. Woudenberg speelt tegen de koploper, maar dat is aan het niveau van de tegenstander vooralsnog niet af te zien. Woudenberg combineert goed door en in de negentiende minuut maakt Jesse een echte spitsengoal bij de eerste paal na een voorzet van Nick. Er volgen nog meerdere kansen maar de afronding is onder de maat. DOSC komt nog slechts twee keer gevaarlijk door in de eerste helft maar is helaas wel dodelijk effectief 3-1. Toch kan Woudenberg dit zichzelf aanrekenen, want op de momenten waar gevaar dreigt grijpt Woudenberg te slap of helemaal niet in. 3-1 achter met rust i.p.v. 3-1 voor zoals vorige week. Ondanks het goede spel uit de eerste helft heeft Woudenberg de tweede helft niet veel meer in te brengen. Het team speelt te ver uit elkaar en niet iedereen geeft meer alles wat hij in zich heeft. Met wat meer ruimte laat DOSC zien waarom het nog ongeslagen is. Het kost DOSC met drie boomstammen van spelers duidelijk minder moeite dan de wat kleinere Woudenbergers om de bal nu rond te spelen. De thuisploeg loopt verder uit naar 6-1 alvorens Coen de eindstand op 6-2 bepaald door een counter goed af te ronden. De komende weken volgen er twee thuiswedstrijden tegen Hooglanderveen en VRC die eigenlijk gewonnen moeten worden. Het ligt helemaal aan de instelling van de boys of dit gaat gebeuren, dus jongens laat maar zien of jullie 60 minuten alles willen en kunnen geven!