Gelijkspel voor hardwerkend Woudenberg

B-Junioren (najaar), B2, 2e klasse 15

3 november 2012 12:30

Woudenberg B2 naar een verdiend gelijkspel tegen SVL B1

Zaterdag 3 november 2012 stond voor de Woudenbergse B2 de uitwedstrijd tegen SVL B1 op het programma. Woudenberg heeft het heel moeilijk in de tweede klasse en op een overwinning op De Bilt na, moesten steeds forse nederlagen geïncasseerd worden.

Maar, de inzet is steeds groot en die inzet leidde zaterdag 3 november dan ook tot een gelijkspel tegen de Langbroekernaren.

Woudenberg begon in een 4 – 4 – 2 opstelling, met Rutger Dekker op het doel, achterin Erwin Cortus, Rowin van de Haar, Martin van Dieten en Youri de Weijer. Het middenveld werd gevormd door Jente van der Mijl, Jorrit Dorst, Nathan Veenendaal en Melle Kramer. Voorin Niels de Weijer (voor deze wedstrijd overgekomen van de B1) en Jordi de Groot. Johnno van de Haar en Niels Bennink begonnen op de bank.

Woudenberg begon geconcentreerd aan de wedstrijd en zette al direct druk op SVL. Dat leverde al direct na de aftrap resultaat op. Niels joeg door op een terugspeelbal op de keeper van SVL. Die speelde de bal vervolgens tegen Niels aan, waarna hij hem eenvoudig kon afronden en Woudenberg op een 0 – 1 voorsprong wist te brengen. Zo’n snelle voorsprong is lastig, tenzij je verder kunt uitlopen. Dat leek wel even het geval na een vrije trap in de 3e minuut van Nathan. Zijn voor het doel draaiende bal werd maar net door Jente gemist; een grote kans op verder op voorsprong te komen. SVL begon onder druk van Woudenberg uit te kruipen en meer in het eigen spel te komen. Daardoor werd Woudenberg meer terug gedwongen en werd het duidelijk lastiger. In de 12 e minuut eindigde een harde bal vanaf rechts van SVL nog op de lat, maar via een corner die ven later voor SVL te nemen was, werd het uit een kluts voor het Woudenbergse doel gelijk, 1 – 1. Een slechte uittrap van de keeper van SVL bracht Woudenberg vervolgens weer op voorsprong. De bal werd door Nathan opgepikt en via een solo wist hij Woudenberg op 1 – 2 te brengen. Woudenberg wisselde kort daarop en schakelde weer over op een 4 – 3 – 3 opstelling. Dat gaf meer ruimte via het middenveld voor SVL en daar werd dan ook in de 22e minuut van geprofiteerd waardoor de stand weer gelijkgetrokken werd. Rond de 40e minuut wist SVL zelfs op voorsprong te komen, omdat er teveel ruimte werd gelaten. Maar echt op slag van rust wist Nathan uit een corner van Niels de beide ploegen weer in evenwicht te trekken, 3 – 3.

De tweede helft liet twee ploegen zien die zeer aan elkaar gewaagd waren. Er werd van beide kanten gestreden om de bal. Woudenberg liet bij vlagen heel goed combinatiespel zien, maar strandde uiteindelijk op de sterke defensie van SVL. SVL op haar beurt kon wel opbouwen, maar vond iedere keer in de inmiddels weer opgepakte 4 – 4 -2 opstelling van Woudenberg een niet te overbruggen muur. Aan het eind van de tweede helft leverde een afstandschot van Nathan nog problemen op voor de keeper van SVL, maar hij hield het doel schoon. Ook SVL probeerde in die fase via een counter nog de winst binnen te halen, maar dat leverde toch geen gevaar voor Woudenberg op. De beste kans was aan het eind van de wedstrijd nog voor Woudenberg. Na een vrije trap volgde een mooie combinatie tussen Nathan en Jorrit, waarbij Jorrit zijn bal maar net naast zag gaan.

De B2 heeft gestreden voor dit gelijkspel en gelet op de totale wedstrijd was dit ook een terechte uistalg. Zaterdag 10 november volgt de moeilijke wedstrijd thuis tegen koploper Candia.