Woudenberg stijgt boven zichzelf uit

Candia '66 B1

B-Junioren (najaar), B2, 2e klasse 15

10 november 2012 10:00

Wilfred van de Pas

Verlies tegen koploper Candia B1, maar goede wedstrijd voor B2

Zaterdag 10 november stond voor de Woudenbergse B2 de lastige wedstrijd tegen koploper Candia B1 op het programma. De spelers uit Rhenen hebben tot nu toe al hun wedstrijden gewonnen en kijkend naar de uitslagen bij de Woudenbersge B2 deed dat het ergste vrezen. Ook al, omdat de B2 dinsdag 6 november een oefenwedstrijd tegen CDW B2 met 11 - 1 verloren zag gaan.

Maar goed, de wedstrijd tegen Candia werd in Woudenberg gespeeld en dat zou wellicht een voordeel kunnen zijn, want in Rhenen spelen is altijd lastig. De aanloop naar de wedstrijd zag er niet gunstig uit: Joery van Appeldoorn is nog steeds geblesseerd en zal in de week van 12 november weer voorzichtig met trainingen kunnen beginnen. Aanvoerder Jorrit Dorst was geveld door een griep en dat was ook het geval voor Jordi de Groot. Nieuwste aanwinst Nick van Brummelen kon zaterdag niet aanwezig zijn. Gelukkig konden vanuit de B1 Hendaav Essa en Niels de Weijer bij hun oude team aansluiten.

Dat betekende: Rutger Dekker op het doel, achterin Erwin Cortus, Rowin van de Haar, Martin van Dieten en Youri de Weijer. Middenveld (4 man): Jente van der Mijl, Hendaav Essa, Nathan Veenendaal en Melle Kramer. Voorin: Niels de Weijer en Johnno van de Haar. Niels Bennink begon als enige wisselspeler op de bank.

De wedstrijd begon slecht voor Woudenberg. Want, ondanks alle waarschuwingen was het Candia dat binnen een minuut de bal al in het doel wist te schuiven. Op rechts kon doorgebroken worden, waarna de voorzet niet meer weg te werken was. Maar, Woudenberg liet zich hierdoor niet uit het lood slaan en wist meer en meer grip op de wedstrijd te krijgen. De viermans achterhoede en het viermans middenveld maakte het voor de gevaarlijke voorhoede van Candia vrijwel onmogelijk om dicht bij het doel te komen. Als dat dan toch het geval was, stond Rutger daar nog als een leeuw zijn doel te verdedigen.

Deze speelwijze bracht in de 11e minuut Woudenberg bijna op gelijke hoogte. Niels bracht de bal vanaf rechts mooi voor maar Hendaav zag zijn schot door de keeper gepakt worden. Candia was door deze actie geprikkeld en met wat geluk wisten de gasten in de 14e minuut de voorsprong te vergroten na een klutsbal uit een corner. Maar ook nu liet Woudenberg hierdoor de moed niet zakken. Uit een paar mooi opgezette aanvallen zag Niels tot twee keer toe een schot voorlangs gaan. Toch was het weer Candia dat in de 28e minuut nogmaals het net wist te vinden. Een hard schot werd nog door Rutger gepareerd, maar de afvallende bal werd vervolgens onhoudbaar ingetikt. In deze fase ging het even snel, want niet veel later volgde een uitbraak van Candia via het centrum en ondanks een poging van Youri om de bal nog van de lijn te halen, werd het 0 - 4.

Op slag van rust was het dan toch Woudenberg dat nog een tik kon uitdelen. Een voorzet van rechts van Niels werd door Hendaav netjes ingetikt, 1 - 4 als ruststand.

De tweede helft liet een gelijkopgaande strijd zien, waarbij van Woudenbergse kant Candia goed uit het spel werd gehaald. De gasten zagen zich genoodzaakt om vooral uit de tweede lijn te gaan schieten, omdat de voorhoede geen schijn van kans had. Ook nu toch weer kansen voor Woudenberg, een vrije trap va Nathan in de 53e minuut was net te hoog voor Niels en Hendaav om er mooie dingen mee te doen. Hendaav zag een hard schot in de 76e minuut nog via de keeper en de lat uit het doel gaan. Zo leek de tweede helft door goed en geconcentreerd voetbal in een 0 - 0 stand te eindigen, maar het was toch Candia dat helemaal aan het eind van de wedstrijd via een corner er in slaagde om de eindstand op 1 - 5 te brengen.

De Woudenbergse B2 heeft deze zaterdag laten zien dat door een grote inzet tegenstanders het toch moeilijk tegen ons hebben. Groot compliment voor de spelers. Dat werd ook gedaan van de kant van Candia; tot nu toe was men nog niet zulk goed voetbal en zulke grote tegenstand tegengekomen.