CDW D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

17 november 2012 11:30

D1 laat koploper wankelen

Het is koud deze zaterdagmorgen en de jongens moeten naar Wijk bij Duurstede om het tegen de ongeslagen koploper op te nemen. CDW is een ploeg met veel talent die ook in de Hoofdklasse om het kampioenschap zou strijden gezien de vele oefenwinstpartijen tegen sterke tegenstanders. De trainers hebben geen zin in een slachtpartij en zetten het team voor de wedstrijd goed op scherp. Dat lijkt goed te werken want door fel alle duels aan te gaan wordt het spel van CDW zodanig ontregeld dat ze nauwelijks echt gevaar kunnen stichten. Het combinatie voetbal van CDW zien we vooralsnog dan ook niet terug. Het enige gevaar komt van de linksbuiten die een aantal keer met zevenmijlslaarzen doordendert en zo voor gevaar zorgt en uit een aantal afgedwongen corners. Uit één van die corners wordt helaas wel knap raak gekopt door een CDW-speler. Zonder echte kansen in de resterende tijd bereiken de ploegen de rust met een 1-0 stand. Die ene kans gaat zeker komen als de jongens zo scherp blijven voetballen. De 2e helft geeft een zelfde beeld alleen nu wordt de tegenstander langzaamaan steeds nerveuzer omdat de 2-0 maar niet valt. De Woudenbergse verdedigers staan fier hun mannetje tegen de dartele aanvallers van CDW. Halverwege de tweede helft voelt Woudenberg dat er echt iets te halen valt, want niveauverschil is er nog nauwelijks. Als Nick over links uitbreekt met een goeie actie en de kans aan Coen laat is Woudenberg enkele centimeters van de gelijkmaker verwijderd. Helaas pareert de keeper van CDW het schot. Woudenberg is echter nog niet klaar en blijft druk zetten. Dit leidt tot enkele hele en halve kansen, maar het geluk ontbreekt. Ook bij de CDW trainer slaat de onrust toe, hij kan niet meer rustig op zijn bankje blijven zitten en probeert druk coachend zijn team weer op de rails te krijgen. Dit is misschien wel het grootste compliment voor de strijdende Woudenbergers. De duels tussen beide centrale middenvelders zijn vandaag een lust voor het oog, waarbij Niels de beste speler van CDW geen centimeter ruimte geeft. In de laatste minuut krult deze speler nog op een magnifieke manier een vrije trap, een bananencurve met snelheid, tegen de touwen. Hier druipt echt de klasse vanaf. Toch zijn er na afloop slechts complimenten voor de jongens, want als je het de koploper zo lastig kan maken is dat gewoon knap. Voetbal bestaat uit techniek en tactiek, maar het allerbelangrijkste is of je de duels wint. Vooral dat deed Woudenberg vandaag uitstekend en dan zie je dat je zelfs van de gedoodverfde kampioen kunt winnen. Jongens stel ons niet teleur en laat elke week deze spirit zien, met zijn elven, dan wordt het nog een heel leuk seizoen.