Hercules B3 - Woudenberg JO17-2

B-Junioren (najaar), B2, 2e klasse 15

17 november 2012 14:15

Wedstrijd duurt helft te lang voor Woudenberg B2

De bijna onderaan in de competitie spelende formatie van Woudenberg B2 moest zaterdag 17 november op bezoek bij Hercules B3. Hercules staat op de vijfde plaats. Na het goede spel tegen Candia vorige week, zou het de vraag zijn wat de B2 dit keer zou doen.

Een helft lang leek het er op dat de Woudenbergse B2 voor een stunt zou gaan zorgen. Bij rust stond een voorsprong van 2 - 1 op het bord. Maar kennelijk had de eerste helft te veel krachten gevergd, want in een kort tijdsbestek in de tweede helft kantelde de wedstrijd volledig en werd de eindstand door Hercules bepaald op een 5 - 2 overwinning.

Toch heeft Woudenberg laten zien, met name door het spel in de eerste helft, zich niet zomaar neer te leggen bij de geduchte tegenstand in deze  - voor Woudenberg te zware - competitie.

Woudenberg begon weer in een 4-4-2 formatie met Rutger op het doel, achterin Erwin, Rowin, Jente en Youri. Het middenveld werd bezet door Jordi, Jorrit, Nathan en Nick. De tweemans voorhoede bestond uit de na een blessure teruggekomen Joery van Appeldoorn en Johnno. Op de bank begonnen Martin, Niels Bennink en Melle.

Hert begin van de eerste helft ging gelijk op, met wel iets meer kansen en mogelijkheden voor Woudenberg. Jorrit kreeg vanuit een voorzet van Nathan een mogelijkheid, maar de bal was net iets te hard voor hem. Ook Johnno had een mogelijkheid om Woudenberg op voorsprong te brengen, maar de keeper van Hercules liet zich niet misleiden. In de 23e minuut trok Youri mee op uit de verdediging. Met een paar mooie draaibewegingen wist hij de verdediging op het verkeerde been te zetten en vanaf links rechts naar binnen te draaien. Een hele mooie boogbal vloog vervolgens over de keeper de kruising in, waardoor Woudenberg op 0 - 1 voorsprong kwam. Hercules was even de kluts kwijt en wel zodanig dat kort daarop de verdediging en de keeper zo onder druk werden gezet dat de bal na een misverstand in het eigen doel belande. Woudenberg stond met 2 - 0 voor. In de slotfase van de eerste helft kreeg Nathan nog de mogelijkheid om de voorsprong verder uit te bouwen, maar zijn bal ging net naast. Op slag van rust kwam Hercules dan toch nog dichterbij. Een corner krulde over iedereen heen en bereikte een vrij staande man die uiteindelijk Rutger kansloos moest laten. Toch een 1 - 2 voorsprong voor Woudenberg bij rust.

De tweede helft toonde een totaal ander Hercules. Was de eerste helft hun inzet mat, in de tweede helft zat er meer lijn en overleg in. Woudenberg had duidelijk al veel kracht moeten geven in de eerste helft. De tweede helft werd minder gecombineerd, minder de bal in de ploeg gehouden en meer met lange ballen gewerkt. Dat ging allemaal nog wel goed tot halverwege de tweede helft, maar in de 60e minuut wist Hercules vanuit een kluts situatie de gelijkmaker te maken. In de volgende tien minuten ging het vervolgens opeens erg snel, waardoor in de 66e minuut Woudenberg al tegen een 4 - 2 achterstand moest aankijken en even later wist Hercules te profiteren van de ruimte en de 5 - 2 aan te tekenen. Daarna kwam Woudenberg wel weer meer in het spel, maar de tik was al uitgedeeld en aan de stand kon niets meer verandert worden.

Jammer dat met name het tweede gedeelte van de tweede helft de koek op was voor Woudenberg, want gelet op het spel zou een puntendeling een goede weergave zijn geweest.