De Inhaalwedstrijd

F-Pupillen (najaar), F3, 4e klasse 20

12 januari 2013 9:00

Hans van der Waal

Vandaag was het zover, na de vakantie, feestdagen en een eerste week school. Hadden we vandaag de inhaal wedstrijd tegen de Bilt F6.

Wederom kwam voor ons de scheidsrechter niet opdagen, maar Bertus en Arjan zijn een eigen opleidingstraject begonnen: " van ouder tot scheidsrechter". Wat overigens in het gezinsleven ook wel van pas komt. Vandaag was Hans de vader van Jesper zo aardig om te fluiten We hadden dus een man met ervaring op het veld.

De eerste tekenen van de Bilt F6 die we zagen, was weinig hoopvol, tenminste voor de ouders, twee boom lange aanvallers. Maar de jongens hadden er niet zo last van. Na het tactisch overleg van Bertus en Arjan begon de wedstrijd. Bertus had een aantal doelstellingen meegegeven aan de man: Neo twee scoren en Yannick ook één scoren.

Wederom lieten de mannen mooi voetbal zien, veel overspelen en vooral heel veel teamwork. Door het druk zetten en het vele overspelen kon Neo al snel zijn eerste doelpunt scoren. En dan is het los spanning er af en al snel viel de tweede van Neo. We gingen de rust in met een 2-0 voor sprong.

Na de thee, kwam de de Bilt als snel op de 2-1, waardoor vooral de ouders weer een beetje de spanning kregen. Maar Ricardo bracht al snel verlossing een mooie schot met zijn linker draaiend in de linker boven hoek maakte de 3-1. Daarna moest alleen Yannick zijn doelstelling nog in lossen en dat deed hij 4-1. Helemaal goed! De Bilt kwam nog op 4-2 maar dat mocht de pret niet drukken.

De eerste seizoenshelft is nu echt afgesloten, de mannen beginnen aan zijn aan elkaar gewend en hebben hun eerste half jaar als F je afgesloten met plek 8 in de competitie.

Super gedaan op naar het nieuwe seizoen, volgende week eerste wedstrijd thuis. Zie ook het programma