Verdiende winst voor Woudenberg B2

Anoniem (schot)

B-junioren zaterdag, B2, 3e klasse 36

23 maart 2013 12:30

Na een lange periode van verlieswedstrijden was het zaterdag 23 maart 2013 dan eindelijk zover; de Woudenbergse B2 boekte een overwinning op Musketiers B1 uit Elst.

Voor de winterstop kwam de B2 nog uit in de tweede klasse, maar deze klasse was een maatje te groot. Na de winterstop volgde de herindeling in de derde klasse. Aanvankelijk wilde het voor de Woudenbergse B2 in die klasse ook nog niet goed lopen, verlies tegen Aurora B1, Jonathan B3 en Oranje Wit B1 maakte dat de laatste positie in de ranglijst werd ingenomen.
    De wedstrijd tegen het eveneens laag staande Musketiers B1 zou daar wellicht verandering in kunnen brengen, of zoals door één van de ouders vooraf werd opgemerkt: “het zou toch moeten kunnen tegen deze tegenstander”.

Een compleet team, aangevuld met Hendaav Essa uit de B1 stond paraat. De omstandigheden waren slecht: harde koude wind precies in het verlengde van het veld. En een veld dat er op zich ook niet al te best bij lag. Dat zou dus twee heel verschillende helften kunnen gaan opleveren.
    De laatste wedstrijd werd het Woudenbergse doel verdedigd door Erwin Cortus, omdat Rutger Dekker niet aanwezig kon zijn die wedstrijd. Ook deze wedstrijd tegen Musketiers nam Erwin de plek in het doel in en zou Rutger als veldspeler zijn debuut maken.

Erwin dus op doel, achterin Hendaav, Rowin, Jente en Youri. Op het middenveld Niels Bennink, Jorrit en Nathan. Voorin Joery, Rutger en Melle. Aan de zijkant (zonder beschutting!) Jordi, Martin en Nick.

Woudenberg begon – bewust – tegen de wind in.

De wedstrijd ging in de eerste helft mooi gelijk op, waarbij Woudenberg – ondanks de felle tegenwind – uitstekend voetbal wist neer te zetten. De beste kansen kwamen zelfs aan Woudenbergse kant, maar de keeper van Musketiers wist met prima keeperswerk verschillende mogelijkheden te neutraliseren. Sporadisch konden de gastheren een aanval opzetten die tot bij het doel van Erwin kwam. Maar dan stond ook hij zijn mannetje.
    De rust werd dan ook met een 0 – 0 stand bereikt.
    De tweede helft had Woudenberg de straffe wind mee en zou daar ook – in tegenstelling tot Musketiers in de eerste helft – voordeel uit weten te halen. Om iedereen wel een gelijk aantal speelminuten te geven, werd in de tweede helft gestart met een aangepaste opstelling, waarbij Nathan achterin op links kwam te staan en Rowin rechts achterin. Nick nam de rechtshalf positie voor zijn rekening en Niels de linkshalf positie. Zowel Nick en Niels vingen de situatie goed op wanneer Rowin en Nathan naar voren trokken om meer druk te kunnen zetten. Daardoor kon Woudenberg inderdaad veel gevaar stichten. Aanvankelijk werd uit een corner een doelpunt van Martin nog wegens buitenspel afgekeurd. Maar direct daarna was het Rowin die de bal oppikte en – met hulp van de wind – een harde kogel op het doel afvuurde. Zo hard dat de keeper – staande op de lijn – de bal toch moest loslaten, waarna deze in het doel verdween.
    In de 57e minuut trok Joery op avontuur. Door zijn vechtlust wist hij de bal bij zich te houden en op ouderwetse manier voor hem uiteindelijk uit een bijna onmogelijke positie langs de keeper te krijgen. Een 0 – 2 voorsprong! Bij Musketiers was toen het beste er wel van af. Ondanks een paar pogingen, waarbij zo nu en dan wat ruimte ontstond omdat Woudenberg zelf niet meer al te scherp oplette, deden zich geen gevaarlijke momenten meer voor en was de eerste overwinning in deze competitie een feit!!

Er was duidelijk sprake van vechtlust, waarbij iedereen er hard voor heeft gewerkt, dus de overwinning was zondermeer verdiend. Het combinatiespel ging ook goed, waarbij het heel mooi is om te zien dat door te voetballen lastige situaties worden opgelost.