Quick 1890 AFC D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

23 maart 2013 10:45

AFC Quick 1890 weer beter dan Woudenberg

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen AFC Quick 1890 D1 uit Amersfoort op het programma. De thuiswedstrijd was destijds met 0-6 verloren gegaan, maar dat was dan ook de zwakste wedstrijd van het seizoen. Quick heeft een goede ploeg en draait moeiteloos bovenin mee. Toch denkt Woudenberg met de juiste mentaliteit een eind te komen. Het begin is redelijk en Woudenberg heeft zelfs het meeste balbezit. Echt gevaarlijk worden beide ploegen nog niet maar de Woudenbergse coaches Dennis en Hans zitten nog rustig op de bank. Dan uit het niets blijft er een diepe bal door de wind op een vreemde manier hangen in de Woudenbergse defensie. Helaas is alleen de Quick spits attent. Een kans hoef je aan deze spits niet te geven want deze jongen loopt over van kwaliteiten 0-1. Als we nog vijf minuten verder zijn is de wedstrijd vreemd genoeg al gespeeld want Quick weet tweemaal op snelheid door te breken over de rechterkant en evenzoveel keer is de afronding ook prima 0-3. De tweede helft is daarom een formaliteit maar de Woudenbergers knokken zich gelukkig wel leeg vandaag. Het eindigt, ietwat vertekend bij 0-5. Was Quick D1 dan zoveel beter dan Woudenberg? Het antwoord op die vraag is ja en nee. Nee, omdat Woudenberg en Quick er gewoon een leuke op en neer gaande wedstrijd van maakten. Ja, omdat Quick echt als team speelt. Het zit heel degelijk in elkaar, zowel aanvallend als verdedigend verzaakt er 60 minuten niemand. Maar ook qua slimheid lijken ze wat verder ((je breed maken in balbezit en de duels aangaan (en winnen)). Ook dat is voetbal, of misschien moet je wel zeggen ‘’Juist dat is voetbal’’. En met een paar heel vaardige en krachtige spelers, waaronder dus de spits, weten zij, in een op het oog gelijkopgaande wedstrijd, toch gemakkelijk het verschil te maken. Er komen nog genoeg wedstrijden tegen tegenstanders waarin Woudenberg zeker de bovenliggende partij kan zijn. Het is aan de jongens om het te laten zien.

Verslag door de ogen van Quick