Woudenberg MB1 haalt na zware strijd 1 punt binnen

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 1e klasse 4

13 april 2013 11:30

Jan Fluit

Belangrijk voor de bovenste plaatsen was deze wedstrijd voor beide teams belangrijk. Met een aantal niet fitte speelsters zou het moeilijk worden een maximaal resultaat te halen, dus was maximale inzet een vereeiste. De meeste speelsters hadden dat wel door en gingen voorop in de strijd, Anne, Maartje, Romy en Esther Staak gingen voorop in de strijd. De blessures bij onze voohoede was het probleem. Na 10 minuten liepen we al achter de feiten aan. Gelukkig wist Maartje met een schitterend afstandschot in de kruising de stand gelijk te trekken, dit gaf haar een boost en groeide uit tot de beste speelsters van het veld. Spakenburg bleef gevaarlijk en met snelle uitvallen wisten ze druk op onze achterhoede te houden. Na 26 minuten de te verwachten tegentreffer. Gelukkig bleef Woudenberg er geloof in houden en kwamen door doelpunten van Ramona en Anne weer op voorsprong. In de 70e minuut werd op aangeven van onze grensrechter een doelpunt van Spakenburg nadat ze al in de 65e minuut hadden gelijkgemaakt, afgekeurd. Dat leverde bij de tegenstander de nodige discussie op, maar het gelijke spel ondanks op sommige momenten een licht overwicht voor Woudenberg was een terechte uitslag.