Woudenberg wint verdiend van DOVO B3

B-junioren zaterdag, B2, 3e klasse 36

16 april 2013 19:30

Willem de Greef

Op dinsdagavond 16 april 2013 werd op sportpark De Grift de uitgestelde wedstrijd Woudenberg B2 – DOVO B3 gespeeld. Onder prima weersomstandigheden kon de wedstrijd van start gaan. De complete spelersgroep van 15 spelers was aanwezig, waarbij Jordy de Groot niet helemaal fit was, maar uiteindelijk wel twintig minuten heeft kunnen spelen.

Dit keer was het weer de beurt aan Erwin Cortus om de positie in het doel in te nemen, waardoor Rutger Dekker zijn voetballende mogelijkheden kon laten zien.

De wedstrijd werd gestart met Erwin op het doel, achterin Martin, Rowin, Jente en Youri. Het middenveld werd bezet door Hendaav, Jorrit en Nathan. De voorhoede werd gevormd door Niels de Weijer, Jordy en Melle. Op de bank begonnen Rutger, Niels Bennink, Nick en Joery.

Woudenberg begon geconcentreerd en fel aan de wedstrijd. DOVO werd weinig ruimte gelaten en via goed combinatiespel werd direct druk gezet richting het doel van DOVO. DOVO had duidelijk moeite met het Woudenbergse spel en kon niet vat krijgen op de wedstrijd. De Woudenbergse achterhoede stond als een huis, met een sterke rol van Rowin. Er was duidelijk een collectief aan het voetballen, maakte iemand een fout, dan sprong een ander daar op in. Posities werden goed overgenomen en waar het soms een doelpunt van DOVO-kant leek te gaan worden, bleek er toch altijd weer minimaal 1 speler verder mee teruggekomen te zijn, waardoor tot tweemaal toe een bal van de doellijn gehaald kon worden. Woudenberg was op meerdere fronten gevaarlijk en in de 36e minuut wist Nathan uit een leuke combinatie op links de bal voor het doel te brengen. Daar stond de lange Rutger al klaar om de bal met z’n hoofd langs de keeper van DOVO te tikken, een 1 – 0 voorsprong. Je zou verwachten dat DOVO op dat moment wakker zou zijn geworden, maar dat was niet het geval. Woudenberg had in deze tweede fase van de eerste helft alle touwtjes in handen en hield met veel inzet en enthousiasme DOVO onder druk. In de 39e minuut leverde dat voor Woudenberg een vrije trap op ter hoogte van de middellijn. Deze werd genomen door Martin, die een steekpass afleverde op Nathan. Op ongeveer 20 meter van het doel draaide hij mooi naar links vrij en zijn droge harde bal ging onhoudbaar voor de DOVO-keeper in de rechterbovenhoek, een 2 – 0 voorsprong. Met deze stand werd de rust bereikt.

Na de rust probeerde DOVO meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar Woudenberg bleef geconcentreerd spelen. Dat koste wel meer moeite dan in de eerste helft, maar door de gezamenlijke inzet kon DOVO niet echt gevaarlijk worden. De voorsprong kwam (nog) niet in gevaar. In de 70e minuut wist Youri de Weijer na een actie waarbij hij vanaf links naar binnen trok de bal met een mooi schot langs de keeper te schieten, waardoor een veilige 3 - 0 voorsprong werd bereikt. In een slotoffensief probeerde DOVO nog deze achterstand weg te werken. Dat resulteerde in de 75e minuut in een treffer voor DOVO via een uitbraak. De tijd bleek vervolgens te kort om nog daadwerkelijk iets aan de achterstand te doen, waardoor de eindstand 3 – 1 bleef.

Moegestreden stapten de Woudenbergse spelers van het veld. Er is door iedereen heel hard gewerkt, met veel inzet en vooral ook als collectief. Dat heeft DOVO op de knieën gebracht, met dit mooie resultaat, waardoor Woudenberg niet langer de laatste plaats bezet.