Woudenberg 8 - Roda 46 12

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

25 januari 2014 14:00

André Smit

De thuisspelende ploeg wist een moeizame overwinning te boeken op hekkensluiter Roda’46 12. Een hele slechte eerste helft van onze kant leverde halverwege de eerste helft de 0-1 voorsprong voor de Leusdenaren op uit een afstandschot. Het bleef onrustig in het Woudenbergse team waarin veel balverlies werd geleden.

In de rust bij elkaar om te bespreken dat er veel verbetermomenten moeten komen in het tweede bedrijf. We lieten op bepaalde momenten weer het vertrouwde spel zien. Na een onderschepping van Wesley werd een nieuwe aanval ingezet. Via Erik t. M. en Jeroen wist Erik v. E. voor de belangrijke 1-1 gelijkmaker te zorgen. Woudenberg kreeg in de tweede helft voldoende mogelijkheden, maar stond er een uitstekende doelman bij Roda’46 12 die redding bracht.

Richting de slotfase werd het duel beslist. Allereerst wist Willem op aangeven van Sander met een perfect schot de 2-1 binnen te werken. Enkele minuten later wist Erik t. M. op Robben-achtige wijze met zijn linker de bal rustig in de hoek te passeren, 3-1. Niet veel later was het fluitsignaal.

In Veenendaal wist koploper GVVV 9 een gemakkelijke 0-6 overwinning te boeken op Veenendaal 5. We spelen komende zaterdag de return bij Roda’46 12 en een week later de topper thuis tegen GVVV 9.