Goy 't C1 - Woudenberg JO15-2

Tom van Eijk (intikker)

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 21

14 september 2013 11:30

Grote spits doet Woudenberg de das om

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van de C2 tegen ’t Goy C1. In een zware 2e klasse moet Woudenberg het deze competitie opnemen tegen voornamelijk C1 teams. De voorbereiding is wat kort geweest door twee afgelaste wedstrijden. Eenmaal werd er vriendschappelijk gespeeld tegen MSV ’19, wat een 2-2 gelijkspel opleverde. Afgelopen mei heeft een deel van dit team al vriendschappelijk gespeeld tegen dit C1 team van ’t Goy en dat leverde destijds een 4-7 overwinning op. Wat toen al opviel was dat Woudenberg het betere van het spel had, maar de tegenstander had een hele sterke spits. Drie maanden later was dat helaas nog niet veranderd. Woudenberg is in de beginfase zoekende, want dit is pas de eerste wedstrijd dat we compleet zijn. Door het rommelige begin van Woudenberg zijde kan ’t Goy in de beginfase al profiteren 1-0. De grote kwelgeest vandaag is inderdaad de sterke supersnelle spits van ’t Goy. In de 22e minuut draait hij zich vrij en met een streep onderkant lat wordt het 2-0. Langzaam komen de Woudenbergers wat uit hun schulp en vlak na de 2-0 prikt Loek een voorzet van Coen binnen 1-2. Ook ’t Goy blijft gevaarlijk, maar keeper Laurens heeft vandaag een prima dag, want hij ranselt meerdere schoten vakkundig uit zijn doel. Vlak na rust zet Woudenberg een prachtige aanval op waarbij Danny vanaf rechts zijn man passeert en Coen de fraaie voorzet heerlijk binnenkopt. Het is nu een prachtige wedstrijd waarbij Woudenberg aandringt om de 2-3 te maken. Dat lukt op een haar na net niet. Dit druk zetten levert echter wel wat ruimte op voor de tegenstander en die weet daar goed van te profiteren. Zo ongeveer vanaf zijn eigen zestienmeter gebied pikt de reuze spits de bal op en loopt werkelijk iedereen over de linkerkant voorbij. Ook voor de afronding heeft deze speler nog genoeg kracht over 3-2. Niet scherp ingrijpen levert daarna snel de 4-2 op. Woudenberg krijgt even later een penalty vanwege een handsbal. Tom schiet de bal op de keeper maar is in de rebound alsnog attent, zodat het toch weer spannend wordt 4-3. Maar u raadt het al, de spits van ’t Goy schiet vlak voor tijd ook de 5-3 nog achter de touwen. Al met al een spannende wedstrijd waarin Woudenberg wat onwennig begon, maar ook een sterke fase had. Het is wel belangrijk dat er goed en serieus getraind wordt deze week, want niet iedereen was conditioneel en qua balbehandeling al op de toppen van zijn kunnen en dat hebben we wel nodig in deze klasse!