Woudenberg JO15-2 - Sporting 70 C2

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 21

21 september 2013 11:30

Jan Fluit

Gelijkspel in op en neer gaande wedstrijd

Na de behoorlijke wedstrijd van vorige week gaat Woudenberg vandaag weer de wei in tegen het Utrechtse Sporting ’70 C2. Net als vorige week begint Woudenberg wat stroef. Na een paar speldenprikjes van Sporting slaat dit team na negen minuten dan toch toe door een vrije trap hard en laag binnen te schieten. De achterstand is verdiend en dreigt verder op te lopen. Maar vandaag staat Jordy bij de C2 in de goal en ook hij houdt het team in het begin op de been met enkele goede reddingen. Na een kwartier begint Woudenberg beter in de wedstrijd te komen wat leidt tot enkele kansen. De keeper van Sporting is echter 1,85 meter en dus moeilijk te passeren. Maar als Charley even later Tim diep stuurt is zelfs de keeper kansloos, want na het ongelukkige begin vorige week  van Tim is hij vandaag zeer gedreven bezig en op snelheid en kracht zorgt hij voor de 1-1. Nu is het eigenlijk alleen nog Woudenberg dat voetbalt maar diverse kansen leveren helaas geen verdere doelpunten op. Coen schiet nog op de lat, Tim heeft nog een rush die op de keeper stuit en Danny een schot voorlangs. Toch komt het goed als Danny een kans geboden krijgt van Tim en via de binnenkant paal binnen schiet 2-1. Weer een paar minuten later kan Coen de wedstrijden beslissen door de toegekende  penalty binnen te schieten. Dat lukt, al is het in twee instanties, omdat de lange keeper de eerste inzet mooi uit de benedenhoek duikt 3-1. Maar er is nog 20 minuten te spelen en  de krachten nemen wat af bij de Woudenbergse boys. Een goede aanval over rechts levert tien minuten voor tijd de aansluitingstreffer op 3-2. Door het tumult dat na deze treffer ontstaat moeten zowel de goed spelende Rick en een speler van Sporting 10 minuten toekijken vanwege een gele kaart. De organisatie is hierdoor even zoek en Sporting profiteert daar snel van 3-3. Woudenberg lijkt zelfs met lege handen achter te blijven maar gelukkig staat de 3-4 makende speler buitenspel. Zo eindigt deze prima wedstrijd in een gelijkspel en daar kunnen beide teams achteraf wel mee leven. Wederom had Woudenberg fases met prima verzorgd spel waarin we veel kansen creëerden. Maar als we onder druk komen te staan mogen we de duels best wat steviger aangaan.