SVL C1 - Woudenberg JO15-2

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 21

5 oktober 2013 12:00

Vier goals Loek te machtig voor SVL

Op een zonovergoten morgen begin oktober mag Woudenberg C2 aantreden op het hoofdveld in Langbroek tegen SVL C1. Op papier is het goed mogelijk punten te pakken tegen deze ploeg, want deze ploeg is nog puntloos. Woudenberg speelt dit jaar bij vlagen aardig voetbal maar voordat je punten pakt in deze 2e klasse moet je wel tot het gaatje gaan. Traditioneel begint Woudenberg wat stroef aan de wedstrijd, wat ook deze keer weer tot een achterstand leidt 1-0. Maar zoals vaker komt gaandeweg het ritme er wat meer in en weet Woudenberg tot een aantal goede aanvallen te komen. Het doelpunt wil helaas nog niet vallen, maar gelukkig heeft de tegenstander daar ook moeite mee. Als de rust in zicht komt slaat Woudenberg dan toch toe. In twee minuten tijd weet Loek twee keer het net te vinden, eerst bedient door de sterk spelende Kevin en even later door Danny. Het hek lijkt nu van de dam, maar vlak voor rust weten de twee handige aanvallers van SVL toch een gaatje te vinden in de Woudenberg defensie zodat de ruststand met 2-2 bereikt wordt?  Maar in de blessuretijd combineren Kevin en Loek zich wederom door de Langbroekse defensie en gaan we rusten met een 2-3 voorsprong. Vlak na rust neemt Woudenberg verder afstand met inmiddels een 4e goal van “Man of the Match” Loek, ditmaal op aangeven van Tim. Nu lekker uitvoetballen en verder uitlopen, zo is het plan. Maar SVL wil niet buigen en laat de aansluitingstreffer aantekenen 3-4. Er volgt nog ruim twintig minuten op en neer golvend spel waarin Woudenberg helaas niet meer tot goed voetbal komt. Het is nogal rommelig op het veld, maar de spanning vergoedt veel. De gelijkmaker blijft ons gelukkig bespaart al is SVL er vlak voor tijd nog heel dichtbij. Uiteindelijk wint Woudenberg verdiend deze wedstrijd en is de eerste driepunter een feit. Dit smaakt naar meer, laat de volgende tegenstander maar komen, het vertrouwen is groot bij de C2.